صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۸۵۶

مشارکت حداکثری در برابر فشار حداکثری

پایگاه بصیرت / محمدصادق سلطان‌زاده

دشمن با همه ظرفیت‌های سیاسی‌ـ اقتصادی و رسانه‌ای به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم است تا مشارکت حداقلی را به پای ثمردهی درخت بی‌ریشه فشار حداکثری بگذارد. اما مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات یازدهم مجلس می‌تواند تأثیر حداقلی راهبرد فشار حداکثری را بر مستأجران کاخ سفید دیکته کند. برخی از تأثیرات مشارکت حداکثری در شکست راهبرد فشار حداکثری عبارتند از:

۱ـ  نمایش اعتماد ملت و حاکمیت: از اهداف اصلی دشمن در راهبرد فشار حداکثری ایجاد دوگانه حاکمیت‌ـ ملت با حربه تحریم اقتصادی است. به موازات تشدید تحریم‌ها، دشمن به دنبال خطای ادراکی و القای این انگاره ناصحیح است که بانی مشکلات اقتصادی حاکمیت اسلامی ایران است و مردم ایران می‌توانند با فاصله گرفتن از حاکمیت و نظام، شاهد کاهش تحریم‌ها و رفاه بیشتر باشند.

نسخه‌ای که «ریچارد نفیو» معمار تحریم‌ها تجویز کرد و در دولت ترامپ بارها از زبان «رکس تیلرسون» و «پمپئو» وزیر خارجه سابق و فعلی آمریکا مطرح شده است: «هدف آمریکا از وضع تحریم‌ها مردم نیستند و هدف مقابله با نظام ایران است»

حضور حداکثری باطل‌السحر توطئه دشمنان و بیان‌کننده تأثیر حداقلی فشار حداکثری خواهد بود!

۲ـ نمایش وحدت و وفاق ملی: ترامپ به شخصه در سه سال گذشته مترصد فرصت و بهانه‌ای بوده که از یک اجتماع اعتراضی چند نفره کوهی ساخته و تعبیر به اختلاف و تشتت در داخل ایران کند. جمله‌ای که ترامپ متوهمانه تکرار کرده، این بوده است: «خیابان‌های ایران از زمان روی کارآمدن من تغییر کرده است و مردم به دنبال تغییر نظام هستند!» مشارکت حداکثری موجب نمایش وحدت، همدلی، وفاق ملی و به رخ کشیدن عزت و اقتدار ملی به جهانیان خواهد بود. چنانچه مشارکت حداکثری با انتخاب نمایندگان اصلح و استکبارستیز همراه باشد، شاهد تغییر نه در خیابان‌های تهران، بلکه در سیاست‌های متوهمان کاخ سفید خواهیم بود.

۳ـ پیروز جنگ اراده‌ها: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ۱۳۹۸ نوع خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را در قالب «جنگ اراده‌ها» تبیین فرمودند. در جنگ اراده‌ها، برنده جنگ طرفی است که بتواند با طراحی و تولید شوک‌های سیاسی و رسانه‌ای بر دستگاه ادراکی حریف تأثیرگذار باشد.

سقوط پهپاد «گلوبال هاوک»، توقیف نفت‌کش انگلیسی، بی‌فایده بودن واسطه‌گری شینزوآبه و پاسخ قاطع رهبری گام‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی و بازداشت روح‌الله زم نمونه‌هایی از شوک‌های وارده به دشمن از سوی جمهوری اسلامی ایران است. حضور حداکثری مردم در اسفند ماه می‌تواند آخرین پرده از اقتدار و شوک‌های وارده در سال جاری و بیان‌کننده اراده قوی ملت ایران در جنگ اراده‌ها باشد.

۴ـ مشارکت حداکثری ضامن امنیت پایدار: یکی دیگر از اهداف دشمن در راهبرد فشار حداکثری «امنیت‌زدایی» است.

«جنگ احزاب»، «فتنه ۹۸» و «امنیت» از کلیدواژه‌های مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری است و معظم‌له بزرگ‌ترین لطمه به یک کشور را سلب امنیت از آن می‌دانند.

موج‌سواری استکبار، منافقین، خاندان منحوس پهلوی، اشرار و... . بر مطالبات منتقدان گویای این حقیقت است که بازیگران جنگ احزاب به دنبال بهانه‌ای برای امنیت‌زدایی و خلق فتنه‌های سیاسی و امنیتی هستند تا با توسل به آن بر طبل پیروزی راهبرد فشار حداکثری بکوبند. مشارکت حداکثری با حضور توده مردم می‌تواند به تقویت سرمایه اجتماعی نظام و امنیت ملی پایدار منجر شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات