صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۲۴

عزت ملی، روابط خارجی مرزبندی با دشمن

پایگاه بصیرت / حسن خدادی

پس از 33 یادداشت در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این یادداشت به آخرین مطلب در این بیانیه پرداخته می‌شود و آن، آخرین توصیه رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) نسبت به جوانان است. ششمین توصیه معظم‌له به نسل جدید انقلاب اسلامی برای شکوهمندتر شدن انقلاب اسلامی در گام دوم، توجه به سیاست خارجی بر مبنای عزت ملی و مرزبندی با دشمن است. این اهتمام و توجه که ضروری است در نسل آینده نهادینه شود، در طول چهل سال گذشته یکی از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی کشور بوده و همین موضوع سبب شده است تا استکبار جهانی محدودیت‌های بین‌المللی زیادی برای مردم و نظام سیاسی ایران درنظر بگیرد. بخش زیادی از توانمندی‌های اخیر انقلاب اسلامی نیز به دلیل همین محدودیت‌هایی است که با هدف تحقق استقلال و عزت ملی صورت گرفته است.

رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) با هوشیاری نسبت به تبلیغات و جنگ روانی دشمن از یک‌سو و ترس و واهمه همراه با دگراندیشی برخی جناح‌های سیاسی در داخل کشور از سوی دیگر در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر این اصل تأکید داشته‌اند تا هم یادآوری‌ای باشد برای مسئولان فعلی کشور و هم توصیه‌ای پدرانه برای نسل جدید انقلاب اسلامی. ایشان در توصیه‌های پایانی بیانیه گام دوم می‌فرمایند: «صحنه‌ جهانی، امروز شاهد پدیده‌هایی است که تحقق یافته یا در آستانه‌‌ ظهورند: تحرک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ آمریکا و صهیونیسم؛ شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه‌ غرب آسیا و زمین‌گیر شدن همکاران خائن آنها در منطقه؛ گسترش حضور قدرتمندانه‌ سیاسی جمهوری اسلامی در غرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسر جهان سلطه. اینها بخشی از مظاهر عزت جمهوری اسلامی است که جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آمد. سردمداران نظام سلطه نگرانند؛ پیشنهادهای آنها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایتکار، تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیر قابل اعتماد می‌داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقت حفظ کند؛ از ارزش‌های انقلابی و ملی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ در همه‌ حال، عزت کشور و ملت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البته از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت.»

آنچه در بیانیه اشاره شده، دستاوردهای انقلاب اسلامی است که ناشی از توجه به عزت ملی و استقلال‌خواهی است و هم اشاره به خدعه و نیرنگ دشمن است که با نیشخندهای دروغین و حربه‌های گوناگون دیپلماتیک سعی دارند جهت سیاست خارجی را به سمت سازش و همراهی با آنها سوق دهند. غافل از اینکه نسل جدید انقلاب اسلامی بسیار مدیرتر و هوشیارتر از کسانی هستند که دگراندیشانه سعی در انحراف مسیر استقلال‌خواهی کشور دارند. مرزبندی با چنین دشمنانی از چنان اهمیتی برخوردار است که معظم‌له همواره بر لزوم توجه به آن تأکید داشته و در مذاکرات هسته‌ای که به برجام بی‌فرجام ختم شد نیز ضمن انتقاد از رفتارهای سهل‌انگارانه، مردم و مسئولان کشور را بارها و بارها نسبت به خدعه و نیرنگ دشمن هوشیار کردند، شاید که فریب نخورند!

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات