اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۰۰

۲۷ هزار تن پروتئین حیوانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۷ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه صادرات داشتیم که اگر کیفیت را بالا ببریم در اوراسیا و آسیای میانه هم بازار خواهیم داشت.

صادرات ۲۷ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای حاشیه خلیج فارس

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به این که طرح ملی ارتقاء سلامت و کیفیت تخم‌مرغ در سال ۸۲ کلید خورد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ شرکت بسته‌بندی تخم‌مرغ در این طرح ملی که در آن تمامی مراحل از مبدأ پرورش مرغ تخمگذار تا مرحله عمل‌آوری و مراکز عرضه مورد رصد و بررسی قرار گیرد، مشارکت دارند.

رفیعی‌پور ادامه داد: در این طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و اتحادیه‌های مرتبط با تخم‌مرغ مسؤولیت دارند.

وی با اشاره به این که تخم‌مرغ تنها پروتئین حیوانی است که میزان مصرف آن در سبد خانوار اعم از روستایی و شهری بالا است و همه از آن استفاده می‌کنند، گفت: این پروتئین ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین پروتئین محسوب می‌شود که باعث بروز بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های خاص نمی‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که عمر و ماندگاری تخم‌مرغ بدون شناسنامه، یک پنجم است، گفت: در زمینه بازاررسانی تخم مرغ، بسته‌بندی، عمل‌آوری و فرآوری رشد خوبی داشته‌ایم، حدود ۲۰ درصد از تخم‌مرغ‌های کشور دچار ضایعه هستند که باید مصرف صنعتی شوند

رفیعی‌پور تأکید کرد: تخم‌مرغ منبعی از پروتئین است که در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی به راحتی بیماری‌ها را منتقل می‌کند و محل مناسبی برای تکثیر میکروب‌ها است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال۹۸،  ۲۷ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه صادرات داشتیم که اگر کیفیت را بالا ببریم در اوراسیا و آسیای میانه هم بازار خواهیم داشت.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات