خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۴۲

فتنه از عراق تا ایران در ۱۴ اپیزود

پایگاه بصیرت / محمد حسین زاده

اپیزود ۱:
فساد‌ها و تبعیض‌ها در بدنه نظام سیاسی و اقتصادی عراق، مردم را به خیابان کشانده است. مردم خواستار اصلاح هستند؛ اما زمزمه‌هایی مبنی بر مطالبه برای استعفای نخست‌وزیر مطرح است! مرجعیت عراق با معرتضان همراه است و مطالباتشان را حق می‌داند.

اپیزود ۲:
اعتراضات عراق به خشونت‌های خیابانی کشیده شده است. بعضی گروه‌های شیعه‌ی سیاسی هدف اصلی حملات هستند. یکی از فرماندهان حشدالشعبی توسط معترضان به شهادت می رسد و مزار شهید حکیم مورد بی حرمتی قرار می‌گیرد. کنسول‌گری ایران در نجف و کربلا به آتش کشیده می‌شود!

اپیزود ۳:
اردوغان در مصاحبه‌ای خبر از انتقال آشوب‌های عراق و لبنان به ایران می‌دهد تا مقامات ایرانی را از وقوع یک سلسله آشوب‌های خیابانی خبر دهد. منبع خبر اردوغان، سرویس اطلاعاتی ترکیه است که از رصد تحرکات سفارت‌های غربی در منطقه به دست آمده است! دستگاه‌های اطلاعتی چند کشور دیگر هم چنین اخباری را به ایران منتقل می‌کنند!

اپیزود ۴:
بعضی گروه‌های شیعی به حمایت از معترضان خیابانی پرداختند، خشونت‌ها بالاست و پسر نوجوان ۱۶ ساله‌ای به نام هیثم توسط معترضان درست وسط یک خیابان دار زده و سپس سرش بریده می‌شود! با تحریک آمریکایی‌ها احساسات ضد ایرانی در عراق افزایش پیدا کرده و جریانات شیعی موثر در دفع فتنه داعش، مورد تخریب روانی شدید قرار می‌گیرند! نخست وزیر عراق استعفا داد!

اپیزود ۵:
تصمیم دولت ایران مبنی بر افزایش قیمت سوخت، جرقه‌ای است بر فتنه‌ای که اردوغان یک هفته قبل هشدارش را داده بود. خیابانهای چند شهر ایران چند روز پر التهاب را پشت سر می‌گذرانند و صحنه‌های جنگ‌های شهری در بغداد و نجف و کربلا در شیراز و اصفهان و شهریار تکرار می‌شود! آمریکایی‌ها به اهداف اولیه خود رسیده‌اند!

اپیزود ۶:
سفارت چهار هزار نفره آمریکایی‌ها در بغداد از وضعیت عراق خشنود بود و وزیر خارجه ی آمریکا از اوضاع ایران. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نمی توانند رضایت خود و حمایت خود از آشوبگران کف خیابان را پنهان کنند. ایران هم مانند عراق شده است فقط یک مرحله عقب‌تر!

اپیزود ۷ :
رهبر ایران از مردم می‌خواهد به تصمیم سران قوا اعتماد کنند. حمایت رهبری از دولت برای خیلی‌ها ثقیل است، حتی دوست‌داران ایشان! رسانه‌های بیگانه سعی در دو قطبی سازی بین مرجعیت عراق و رهبری ایران در نوع مواجهه با اعتراضات خیابانی دارند و اقدام آیت الله خامنه‌ای را خلاف منافع مردم جلوه می‌دهند!

اپیزود ۸:
با جدی شدن اغتشاشات ایران؛ ۷۷ نفر از اصلاح‌طلبان خواستار مذاکره با ترامپ می‌شوند. تئوری پردازان اصلاح‌طلب نظریه استعفای دولت را مطرح کردند و برگزاری هم‌زمان انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری را راه حل برون رفت از مشکلات می‌دانند!

اپیزود ۹:
رییس‌جمهور عراق هم استعفا می‌دهد! به هم ریختگی خیابان‌ها به بدنه‌ی نظام سیاسی هم نفوذ کرده است. آنارشیسم اجتماعی کف خیابان حالا نظام سیاسی را هم آشفته کرده است! کلاف سر در گُم نظام سیاسی عراق در کنار زمزمه شکل‌گیری دوباره داعش؛ زنگ خطر را برای از هم پاشیده شدن کشور به صدا در می‌آورد. توصیه‌های مرجعیت هم برای کاهش خشونت دیگر اثری ندارد!

اپیزود ۱۰:
حکمت تذکر رهبری ایران برای مردم کم‌کم نمایان می‌شود. رهبری با حمایت از دولت از فتنه‌ی ایجاد خلا در حاکمیت و هرج و مرج سیاسی و سرایت آن به امنیت کشور جلوگیری می‌کند! گفته می‌شود خاتمی که خود در بروز فتنه ۸۸ نقش کلیدی داشته است از رهبری بابت حمایت از دولت وابسته به خود تشکر کرده است!

اپیزود ۱۱:
تمام جریان رسانه‌ای غرب مردم ایران را به شورش علیه حاکمیت در ۵ دی دعوت می کنند. همگرایی عجیب بین اروپا و آمریکا در سناریو ایجاد آشوب در ایران و حمایت از پهلوی و رجوی، یک انتحار سیاسی بزرگ برای اروپاست! پنج دی بدون هیچ حادثه‌ای سپری می‌شود و آبروی رفته‌ی رسانه‌های غربی به جوی برنخواهد گشت!

اپیزود ۱۲:
خلا سیاسی در عراق، هرج و مرج در کف خیابان، عدم توجه به دلسوزی‌های مرجعیت؛ وحدت و انسجام ملی عراق را دچار خدشه جدی کرده! آمریکا رسما مقرهای حشدالشعبی را هدف قرار می‌دهد. نقض حاکمیت عراق به راحتی رقم می‌خورد و نظام سیاسی از هم پاشیده توان دفاع از کشور خود ندارد! خطر بیخ گوش عراقی‌هاست! داعش و پدر نامشروع داعش برای روزهای آتی نقشه‌ها دارند!

اپیزود ۱۳( اپیزودی که آمریکایی‌ها دوست داشتند):
ایران مطابق با قواره‌ی فروپاشی عراق پیش نرفته است. روحانی باید مجبور به استعفا می‌شد تا در روزهای پایانی مجلس، دو قوه مجریه و مقننه دچار خلا در تصمیم‌گیری می‌شدند! هرج مرج در خیابان با استعفای رییس‌جمهور به یک جنگ تمام عیار تبدیل می‌شد! آن وقت ایران هم مانند عراق در برابر تجاوز نظامی هم بی‌توان بود!

اپیزود ۱۳ (اپیزودیی که رهبری و مردم رقم زدند):
مردم با حضور در میدان دفاع از حاکمیت، قانون و امنیت؛ آشوب‌گران را به حاشیه رانده و پروژه ۵ دی را خنثی کردند! غربیها در حالی که از شکست پروژه آشوب خود دچار اختلال محاسباتی شدند با شُک رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه مواجه شدند!

اپیزود ۱۴:
نقش سیاسی و اجتماعی ولایت فقیه در حفظ تمامیت ارضی کشور و امنیت و ثبات کشور در طول این چهل سال بارها در حوادث مختلف خود را نشان داده است! حوادثی که هر یک به تنهایی می‌توانسته است یک کشور را به زمین بزند!

‌"محمد حسین‌زاده"

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات