صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۳۲

انتقام سخت

پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / دکتر یدالله جوانی

سردار حاج‌قاسم سلیمانی پس از یک چله پرافتخار از ایثار، فداکاری و مجاهدت خالصانه در راه خدا، در نهایت به آرزوی خود، یعنی شهادت نائل آمد و به کاروان همرزمان شهیدش پیوست. حاج قاسم مردی بزرگ بود که با شهادتی بزرگ‌تر، آن هم به دست شقی‌ترین افراد روی کره خاکی آسمانی شد. انتقام خون مردان بزرگ، براساس شرع، عقل، منطق و عرف، سخت و بزرگ خواهد بود. برهمین مبنای محکم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی پس از انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکایی‌های جنایتکار، با صدور پیامی، شهادت را پاداش تلاش بی‌وقفه او دانسته و اعلام داشتند: «با رفتن او به حول و قوه الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه اویند.»

اکنون نه تنها ملت عزادار ایران اسلامی، بلکه همه آزادیخواهان در جغرافیای جهان، انتقام سخت از قاتلان شهید سلیمانی و همراهانش را مطالبه می‌کنند. همین مطالبه‌گری عقلانی، رعب و وحشتی وصف‌ناشدنی را در سردمداران آمریکا و نیروهای‌شان در منطقه پدیدار کرده است. در تحلیل‌‌ها و تفسیرهای انجام شده بر روی اقدام کاخ سفید و دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ترور سردار سلیمانی، عمده صاحب‌نظران بنام و خبره،‌ این تصمیم و اقدام را بزرگ‌ترین خطای راهبردی ترامپ با آثار و پیامدهای بسیار خطرناک برای آمریکا ارزیابی می‌کنند. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، این اقدام را خطرآفرین توصیف کرد. «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا، در واکنش به ترور سردار سلیمانی اعلام کرد: «بر اساس بیانیه کاخ سفید هدف از این اقدام جلوگیری از حملات آتی ایران است، ‌اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.»

اظهارنظرهای مشابه در میان مقامات آمریکایی و همچنین رسانه‌های غربی، ‌بسیار فراوان است و این نوع بیانات و نظرات،‌ به آن معناست که از نظر آنان پاسخ به این ترور و جنایت قطعی و بسیار سخت خواهد بود.  اما پرسش اصلی در این میان،‌ آن است که این انتقام و پاسخ چگونه خواهد بود. در چه زمانی و در کدام منطقه و با کدام مختصات انجام خواهد شد. بسیار واضح است که جواب این قبیل پرسش‌ها، ‌پس از اقدام و عمل آشکار خواهد شد. نکته بسیار مهم در این موضوع، رویارویی آمریکا با جبهه مقاومت است. مسئله فقط به رویارویی آمریکا با ایران خلاصه نمی‌شود. اکنون جبهه مقاومت و از جمله جمهوری اسلامی به عنوان قرارگاه اصلی این جبهه، انتقام سخت را در دستور کار خود قرار داده است. چگونگی این انتقام به اقتضای شرایط زمانی و مکانی، ‌از سوی هر یک از بخش‌های انتقام‌گیرنده تعیین خواهد شد. این نکته مهم در پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی،‌ این‌چنین مورد توجه قرار گرفت: «شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه اویند.» بنابراین آمریکایی‌های تروریست و خون‌آشام، ‌باید در طول و عرض جهان و به ویژه در منطقه راهبردی غرب آسیا، ‌منتظر دریافت ضربه‌های سخت از سوی جبهه مقاومت باشند. این واقعیت خونخواهی و انتقام‌گیری در جغرافیای جهان را،‌ در بیانیه‌ها و اظهارنظرهای شخصیت‌های معتبر می‌توان ملاحظه کرد. اکنون مطالبه‌گری در عراق برای پایان بخشی به حضور نظامیان آمریکایی از سطح مرجعیت گرفته تا عموم مردم، ‌نگرانی‌های جدی را برای سردمداران آمریکا پدید آورده است. اگر در سطح سیاسی تصمیمی اتخاذ شود مبنی بر خروج آمریکایی‌ها،‌ روزهای سختی را اشغالگران آمریکایی در پیش رو خواهند داشت. جمهوری اسلامی نیز به عنوان منتقم اصلی،‌ انتقام سخت را در دستور کار دارد. نکته پایانی اینکه، ‌تصور باطل آمریکایی‌ها و ترامپ تروریست، آن است که با ترور شهید سلیمانی مقاومت تضعیف خواهد شد، ‌اما به دلایل گوناگون و مستحکم می‌توان گفت،‌ شهادت سردار سلیمانی یک نقطه عطف در تاریخ مقاومت بوده و در پی این شهادت،‌ فصل نوینی در مقاومت با رویش‌ها و خیزش‌‌های الهام گرفته از مکتب فکری این اسطوره و سردار مقاومت رقم خواهد خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات