صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۴۶

امتی برای یک امت

پایگاه بصیرت / احسان شریف‌ احمدیان

به راستی اگر شهید بزرگوار، دکتر بهشتی را یک ملت برای آن روزهای ملت ایران بنامیم، نباید شهید والامقام، سپهبد قاسم سلیمانی را با آن حجم تأثیر و نفوذ، از جنوب ایران تا شمال آفریقا، از قلب مسکو تا کردستان عراق، از شهرهای یمن تا روستاهای سوریه و ده‌ها و صدها نقطه و مرکز دیگر از جغرافیای مقاومت و انسانیت و آزادی، شخصیتی فراملی، فراملیتی و فرامرزی بنامیم؟

باید باور کنیم هر چند رنگ و گرمای خون «سلیمانی» از جنس رنگ و گرمای خون «بهشتی» بود، اما خون شهید «چله دوم انقلاب» به‌مراتب از خون شهید «چله اول» آن رنگین‌تر است و چرا رنگین‌تر نباشد؟ مگر این سنت الهی نیست که هرقدر آزمایش الهی سخت‌تر باشد، ثمره و نتیجه آن نیز مؤثرتر، عظیم‌تر و گهربارتر است؟

وقتی بهشتی شهید در ابعاد جغرافیای ایران مظلومانه آماج تهمت‌های گاه و بی‌گاه قرار می‌گیرد و شهادتش سبب می‌شود ایران انقلابی آن روزها متأثر و هوشیار شود، آیا روا نیست خون فرمانده‌ای که مظلومانه شام و عراق و ایران را از چنگ دژخیمان تکفیری نجات می‌دهد و پس از چندی نه فقط در ایران که بر اثر فضاسازی مسموم غربی در خارج از مرزهای ایران نیز ناجوانمردانه ناسزا و تهمت می‌شنود، عالمی را زیر و زبر و آگاه کند؟ حال آنکه این خون سند حقانیت راه او و مظلومیتش در این راه است.

امروز نه تنها تراز انقلاب اسلامی در گام دوم خویش نسبت به گام‌های ابتدایی‌اش، که تراز خون، تراز جهاد و تراز شهیدش نیز، با خون، جهاد و شهادت سال‌های ابتدایی‌اش، قابل قیاس و برابری نیست. انقلاب اسلامی سال‌هاست مرز جغرافیایی ایران را درنوردیده و از آن فراتر رفته است، پس چرا گمان می‌کنیم مرز جهاد و شهادت و ایثار مردمانش در حصار آن مرز محدود باقی می‌ماند؟

بی‌شک خطاست اگر قاسم سلیمانی بزرگ را تنگ‌نظرانه در مرزهای کشوری، هرچند بزرگ و عظیم، به نام ایران محصور کنیم. بی‌شک خطاست اگر قاسم سلیمانی را فقط به مردمانی، هر چند برتر از مردمان زمان رسول‌الله متعلق بدانیم و به مردم ایران محدود کنیم. بی‌شک خطاست اگر قاسم سلیمانی را که سال‌هاست امید دل مظلومان بسیاری بوده است و امروز بسیاری از آزادی‌خواهان جهان خود را مدیون قطره قطره خون او می‌دانند، قهرمان و اسطوره ملی ایرانی معرفی کنیم و از اسطوره بودن او در بین ملت‌های پاکستان، عراق، یمن، افغانستان، ونزوئلا، کوبا، نیجریه و... غافل بمانیم.

و بی‌شک خطاست اگر امروز وعده تحقق‌یافته خمینی کبیر در شکل‌گیری امت واحده مستضعفان عالم را نادیده بگیریم و شهید قاسم سلیمانی را چیزی جز شهید متعلق به همین «امت واحد» بدانیم و بنامیم.

درود خدا بر وعده تحقق‌یافته خمینی کبیر(ره)

درود خدا بر این «امت بزرگ»

و درود خدا بر این «شهید امت» که با مجاهدت‌های عظیم و گسترده‌اش، به‌راستی خود «یک امت بود برای امت ما».

 

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات