آذربایجان شرقی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۸۴۸

لزوم ادامه قوی‌تر شدن ایران اسلامی

پایگاه بصیرت / علی مسعودی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های ۲۷ دی ماه ۹۸ در حضور پرشور و شعور مردم ولایتمدار تهران، سخنان مهمی از حیث آرامش همراه با طمأنینه و امنیت آرام بخش ایراد کردند که بعد از حوادث ۲ هفته گذشته پس از ترور دزدانه و بزدلانه سردار بزرگ اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی - این ابرمرد جبهه مقاومت در منطقه و حتی جهان که به معنای حقیقی کلمه سردار و فرمانده قوی و شجاع مبارزه با تروریسم ساخته و پرداخته استکبار و مرتجعین منطقه شروع شد، و آن بدرقه‌های تاریخی و بی نظیر شهداء در عراق و ایران را رقم زد و مطالبه به حق از نوع قدرت و اقتدار مردم از نظام و مسئولین، برای انتقام سخت از آمریکای تروریست بالا گرفت و آن نقطه آغازینی بود بر انتقام و درهم کوبیدن بزرگترین و مجهزترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه (عین الاسد) و در ادامه، تهدید‌های ترامپ تروریست برای زدن ۵۲ نقطه ایران مطرح بود که منجر به حادثه غمناک سقوط هواپیمای اوکراینی و ... شد.
ذکر چند نکته در اینجا حائز اهمیت است:
یک:رهبر انقلاب اسلامی ضمن اشاره به دیگر مسائل مهم کشور، منطقه و جهان نکت‌های را فرمودند و آن ((قوی شدن)) است. اینکه ما در تمامی زمینه‌ها چار‌های جز قوی شدن نداریم و برای اینکه بعد از ۴۰ سال و در گام دوم انقلاب بتوانیم برای دشمن ضربه سختی بزنیم بایستی قوی بشویم. امروز بحمدالله در بعد نظامی و امنیتی دارای قدرت و اقتدار مثال زدنی هستیم و اینکه بعد از ۷۵ سال و بعد از جنگ دوم جهانی، اولین و تنها قدرتی هستیم که توانستیم بطور رسمی به مواضع رسمی و مهم آمریکا در منطقه ضربه بزنیم و آمریکا با آن همه هیمنه و قدرت ادعایی، نتواند اقدام متقابل انجام بدهد و در لاک دفاعی از لحاظ نظامی و سیاسی فرو برود، نشان از قدرت و قوت نظامی ما دارد. ضربه بر حیثیت ابرقدرتی آمریکا در این ماجرا بیشتر از بعد ضربت نظامی آن ارزشش را نشان میدهد؛ و جهان با وجود سانسور و شانتاژ رسان‌های به این قوت و قدرت ایران بطور واقع پی برد.
اما اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی میفرماید ما باید از هر حیث قوی بشویم، اشاره به ابعاد سیاسی- دیپلماتیک – علمی – فرهنگی- اقتصادی و مهمتر از همه رسان‌های و تبلیغاتی و جنگ روانی است.
نگهداشت این حماسه‌ها و یوم الله‌های جدیدی که هر از چند گاهی توسط سربازان و سرداران نظام مقدس جمهوری اسلامی و این بار توسط فرمانده بزرگ خیمه مقاومت اسلامی و جهانی بر علیه نظام استکبار بوجود میآید و حقیقتاً دست قدرت الهی در خلق آن به وضوح دیده می‌شود، نیازمند کار جهادی دقیق برای تثبیت آن در حافظه تاریخی، فرهنگی و نظامی جهان است.
لزوم تداوم اقدامات علمی و جهش علمی و جنبش نرم افزاری علم که یکی پس از دیگری قله‌های رفیع آن توسط دانشمندان جوان و محققان ایران اسلامی فتح میگردد و کشور را در ردیف اولین‌ها قرار میدهد، موتور محرکه اش انگیزه و روحیه انقلابی همان مجاهدان و سرداران و جهادگران عرصه‌های مختلف کشور است و سوختش همان مطالبه بحق مردم در قوی شدن و ضربه زدن بر پیکره دشمن قدار است.
امروزه تمامی کشور‌ها بدور از هر فکر و جناحی برنامه ریزی‌های بلند مدت علمی برای پیشرفت همه جانبه در تمامی ابعاد کرده اند؛ کشور‌هایی مانند چین – هند – آفریقای جنوبی – برزیل و ... توانسته اند در دهه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته باشند. رشد و پیشرفت آن‌ها چه بسا با کنار آمدن با قدرت‌های زورگو و ابرقدرت‌های استکباری بدست آمده است و یا نتوانسته اند در برهه‌ها و بزنگاه‌های حساس، استقلال و حاکمیت خود را حفظ نمایند و در نهایت تسلیم خواسته‌های آمریکا شده اند. اما ایران اسلامی بعد از انقلاب به اعتراف کارشناسان و تحلیلگران داخلی و بین المللی با تکیه بر انگیزه و توان داخلی و با همین دانشمندان انقلابی و حزب اللهی که بعضاً هم توسط خسته شدگان از انقلاب مورد هجمه قرار میگیرند و متهم به تندروری میشوند، توانسته اند قوی شدن را معنا کرده و غنیمت بخشند. امروزه سلاح راهبردی و تعیین کننده موشک که میراث انقلاب و زحمات طاقت فرسای سرداران و سربازان ولایت بدست آمده است و دشمنان خارجی و داخلی تلاش ابتر کردند تا پوشک را مقابل موشک قرار دهند، توانسته است تعیین کننده معادلات بین المللی بشود. طبیعی است کشوری که با این شتاب علمی و فن آوری در تمامی ابعاد قوی شدن پیش میرود، مورد دشمنی و غرض ورزی قرار بگیرد.
انقلاب و نظام ما برگرفته از مکتب رسول الله (ص) و ائمه هدی علیه السلام است و زمینه ساز ظهور منجی بشریت از زیر چکمه‌های ظالمان و ستمگران که آغاز آن با شکستن حیثیت و هیمنه ابوسفیانی‌ها با ضربت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع شده است و باید با قوت و قدرت ادامه یابد و این همان اقتداری است که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، وضعیت بهتر برای ایران و بدتر برای دشمنان تعبیر می‌کند.
با خدا بودن و برای او اخلاص داشتن و تلاش کردن برای او و دینش یقیناً ستونی خواهد شد که محکم ایستاده است و ما همگی باید بدنبال آن حرکت کنیم:ان الله هوالرزاق ذوالقوه المتین. سوره ذاریات آیه ۵۸
همانا روزی بخشنده خداست که صاحب قوت و اقتداری سخت استوار است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات