صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۵۱

قوت برای عزت

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در خطبه‌های نماز جمعه اخیر، همت ملی برای قوی‌تر شدن ایران را تنها راه ادامه‌ مسیر عزت ایرانیان خواندند و افزودند: «ما از مذاکره البته به جز با آمریکایی‌ها اِبایی نداریم، اما از موضع قدرت و قوت. این ملت عزیز و این کشور عزیز به فضل الهی قوی‌تر نیز می‌شوند، نه‌تنها در بُعد نظامی بلکه در ابعاد اقتصادی و جهش علمی و فناوری که پشتوانه‌ تحقق این هدف، حضور و صبر و استقامت ملت در صحنه و تلاش و کوشش بی‌وقفه‌ مسئولان و مردم است... به فضل الهی، این ملت و کشور در آینده‌ای نه‌چندان دور به نقطه‌ای می‌رسد که دشمنان حتی جرئت تهدید او را هم پیدا نکنند.»

با توجه به اینکه مسئله امنیت در عصر کنونی دیگر تک بعدی و فقط در تقویت توان نظامی خلاصه نمی‌شود و موضوعی چند بعدی است، جمهوری اسلامی ایران با تکیه به توان داخلی خود، مؤلفه‌های بومی قدرت تأثیرگذار ایجاد کرده که امروز در محیط پیرامونی ناامن خود از «امنیت پایدار» برخوردار است. این امنیت پایدار مرهون قدرت نظامی، نیروهای مسلح کارآمد، علم و پیشرفت علمی، اقتصاد قوی و مستقل، نیروهای نظامی وفادار، «دولت مقاومت» و مشارکت سیاسی است. مجموعه پویای این عوامل اقتدار، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد که دشمنان را از هر گونه تعرض به ایران برحذر می‌دارد.

به همان اندازه که قدرت نظامی از جمله ادوات جنگی، نظیر ساخت موشک برای کشور اقتدار به ارمغان می‌آورد، داشتن اقتصاد قوی و موفقیت در عرصه علم و فناوری و برخورداری از دولت مقاومت و مشارکت سیاسی مردم هم لازمه تقویت قدرت بازدارندگی است.

این شاخصه‌های به هم پیوسته تقویت‌کننده مؤلفه «قدرت بازدارندگی» است و از جمهوری اسلامی ایران کشوری توانمند، مستقل و دارای سبک و نفوذ سیاسی در تحولات منطقه‌ای و بین المللی ساخته است. با توجه به همین اصل اساسی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به دشمنان جمهوری اسلامی ایران هشدار داد‌ه‌اند دوران «بزن دررو» گذشته و آنها ممکن است شروع کننده هر تحرکی باشند؛ اما پایان کار دست دشمنان نخواهد بود.

در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید توجه داشته باشیم دشمنان ایران اسلامی همواره به دنبال بر هم زدن امنیت کشور هستند. هدف کوتاه‌مدت آنان بر هم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران و فتنه‌انگیزی است. امنیت کنونی ایران، مرهون همراهی مردم و نظام در کنار قدرت نظامی کارآمد است. آگاهی و مشارکت سیاسی مردم، عنصری قدرت‌ساز و امنیت‌ساز است. هوشیاری و مشارکت آگاهانه مردم در صحنه، فتنه سال 2009 دشمنان را نقش بر آب کرد و آنان با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی مردم در ایران برخورد کردند.

هدف بلندمدت دشمنان هم از بین بردن اصل نظام است. دشمنان روش‌های گوناگونی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اصل نظام به کار گرفتند و امروز بر تغییر رفتار تمرکز دارند. در چنین وضعیتی، بیش از پیش نقش و هوشیاری مردم مورد انتظار است. همراهی مداوم مردم با نظام جمهوری اسلامی و استمرار آرمان‌های انقلاب، هدف بلندمدت دشمنان را محقق نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات