آذربایجان شرقی >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۴۸

پدید آیی انقلاب اسلامی

در پدید آیی انقلاب اسلامی ایران مؤلفه‌های زیادی اثرگذار بودند که در این راستا اضلاع و ارکان اساسی در تشکیل نظام اسلامی در ایران برجسته هستند که در استحکام و پویایی این انقلاب نقش بسزایی داشتند و از سویی در پایداری و ماندگاری انقلاب و گذر از پیچ‌های تاریخی بسیار نقش‌آفرین بوده اند که از این میان این برداشت به ذهن متبادر می‌شود پس از گذشت یک چله، انقلاب با همان شعار‌های اولیه قیام و انقلابیون و فجرآفرینان سال ۵۷ و با تمام آرمان‌هایش به راه مستحکم و الهام‌بخش خود ادامه می‌دهد و به یقین این مطلب است که موجب گشته تا قطار انقلاب اسلامی با سرعت روبه‌جلو حرکت کند و از راهی که بنیان‌گذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی ترسیم کرده بودند، کوچک‌ترین انحرافی نداشته باشد.

رکن اول که در پدید آیی انقلاب اسلامی نقش برجسته داشته است از منظر امامین انقلاب به‌عنوان، ولی نعمتان شمرده شده است، مردم هستند، مردم یکی از ارکان تشکیل‌دهنده انقلاب است که مردمی‌ترین انقلاب تاریخ بشر را رقم زدند؛ مردمی که از رژیم سلطنتی موروثی و اشرافی، خودکامه و وابسته محض به آمریکا و غرب، به سطوح آماده بودند و دیگر تاب تحمل این رژیم و جرثومه فساد را که مایه تمامی عقب‌ماندگی‌ها و حقارت‌های ملی بود را نداشتند و در به وجود آیی انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا نمودند و ملتی تاریخ‌ساز و الگویی برای تمامی آزادی خواهان جهان شدند و در طول مسیر انقلاب اسلامی ایران هر جا که این انقلاب با چالش‌هایی از سوی اجانب و استکبار و ایادی و ازناب آنان در داخل و خارج مواجه گردیده، در طول چهل سال انقلاب نقش تعیین کننده خود را ایفا نموده و زمانی که خواص امتحان خود را به خوبی پس نداده‌اند و در فضای غبارآلود فتنه ۸۸ با سخنان دوپهلو بر غبارآلودی فضای آن مقطع افزودند و خط امام و ولایت و رهبری را رها کردند و مقام معظم رهبری خطاب به آنان (این عمار) را سر دادند. ولی درنهایت این مردم بودند که پیام الهام‌بخش ولایت و، ولی امر مسلمین جهان را دریافت کردند و به تمامی فتنه‌ها و فتنه‌گری‌ها پاسخ قاطع دادند و راهبرد‌های دشمنان داخلی و خارجی این انقلاب را در مقاطع حساس و تعیین‌کننده در ایران اسلامی با شکست سخت مواجه کردند.

رکن دوم در پدید آیی انقلاب اسلامی نقش رهبری و هدایت‌گری ولایت مطلقه فقیه و بنیان‌گذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری که در تمامی مقاطع انقلاب، با هدایتگری پیامبرگونه توانستند این کشتی انقلاب را به سرمنزل مقصود رهنمون شوند و نقشه راه را به‌گونه‌ای ترسیم نمودند که نقش مردم در آن برجسته شده و در تعیین سرنوشت کشور یکی از اثرگذارترین اجزاء انقلاب و نظام اسلامی باشد. در طول این چهل سال انقلاب، شاهد حضور پررنگ مردم در تعیین سرنوشت خود به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی هستیم.

رکن سوم پدید آیی انقلاب اسلامی که پیوستگی و در هم تنیدگی دیگر ارکان در گرد آن می‌باشد و درواقع رکن رکین در به وجود آمدن انقلاب و ماندگاری آن است، اسلام است. یعنی هم مردم و هم رهبری انقلاب در منظومه نورانی اسلام است که به هم می‌پیوندند و حماسه‌های عظیم و یوم‌الله‌ها را خلق می‌کنند. این رکن انقلاب تضمین‌کننده و استحکام‌بخش ارکان و ابعاد دیگر انقلاب می‌گردد. چراکه اسلام است انسان را به هدف غائی و نهایی می‌رساند و او را از دیگر مکاتب - با توجه به پشتوانه غنی و مبانی قدرتمندش- بی‌نیاز می‌سازد. اسلامی که گذر زمان از اصالتش نمی‌کاهد و برنامه‌هایش با فطرت انسان سازگاری دارد و آئین‌ها و برنامه‌هایش جهانی و همگانی است. اسلام است که می‌تواند بشر را به خواستگاه اصلیش برساند و هم سعادت دنیوی و اخروی‌اش را فراهم سازد. دشمنان انقلاب اسلامی از طلیعه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از سال ۵۷ تاکنون درصدد انشقاق این ارکان و اضلاع انقلاب اسلامی ایران هستند و در اتاق‌های جنگ بیشترین هجمه‌ها را بر این ارکان داشته و دارند و در سطوح مختلف، هم در داخل کشور و هم در منطقه و بین‌الملل، تمامی توان خود را در از هم گسستن این اضلاع و ارکان متمرکز کرده اند، ولی تمامی راهبرد‌های آنان تا زمانی که این ارکان پیوستگی و انسجام خود را حفظ نمایند، شکست خواهد خورد.

یوسف روحی از میانه
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات