صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۲۲
حسین کنعانی‌مقدم در یادداشتی شفاهی عنوان کرد

مجلس پاسدار ارزش‌های انقلاب

برای داشتن یک مجلس انقلابی باید به دنبال این باشیم که مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، چراکه مجلس انقلابی معنا و مفهوم خاص خود را دارد. افرادی باید در این مجلس حضور پیدا کنند که معتقد به انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی هستند و به این موضوع باور دارند که انقلاب اسلامی می‌تواند مطالبات مردم را محقق کند و آنها را به سعادت و خیر دنیا و آخرت برساند. اما لزوماً همین نکته برای تشکیل مجلس انقلابی کفایت نمی‌کند، بلکه کارآمدی، انقلابی و استکبار ستیز بودن سه مؤلفه مهم مجلس خواهد بود، چرا که ممکن است تک‌تک نماینده‌ها، انسان‌های خوب و انقلابی باشند، اما خروجی مجلس که قوانین و مقررات است، نتواند اهداف انقلاب را دنبال کند و کارآمدی لازم را داشته باشد.

معنا و مفهوم مجلس انقلابی، این است که نماینده‌ها باید شجاع و نترس باشند، همچنین در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها مقاومت، ایستادگی و پایداری داشته باشند، اهل سازش و تسلیم نباشند، از تهدید بیگانگان و دشمنان نهراسند، به منافع ملی و خواسته‌های مردم توجه و استقلال و آزادی مجلس را حفظ کنند. مجلس باید مبنای کار خود را بر اساس اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان، دین و پژوهش و تحقیق بگذارد، یعنی پایه‌های محور آن علم و پژوهش باشد.

نکته دیگر اینکه، مجلس انقلابی باید علاوه بر پاسداری از قانون اساسی، پاسدار ارزش‌های انقلاب که دستاورد سال‌ها مبارزه و مجاهدت کسانی است که در راه پیروزی و حفظ انقلاب ایثار کرده و به شهادت رسیده‌اند، باشد و اجازه ندهد که این ارزش‌ها از دست بروند و همچنین اولویت چنین مجلسی باید تأمین مطالبات بحق مردم باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات