صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۱۱۷

جهاد علیه کرونا

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / دکتر یدالله جوانی

تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد ویروس کرونا که تاکنون قریب به نیمی از کشورهای جهان را درگیر کرده است، در ایران وضعیت متفاوتی دارد؛ این وضعیت متفاوت هیچ علتی جز ایستادگی و مقاومت چهل‌ساله ملت ایران در برابر نظام سلطه و جبهه استکبار، به سرکردگی آمریکا ندارد. جبهه استکبار هرگز تصور نمی‌کرد ملت ایران بتواند انقلاب اسلامی و نظام ولایی خود را از مرز چهل‌سالگی عبور دهد و آن را با حفظ تمام اصول و آرمان‌هایش وارد چله دوم نماید؛ اما این اتفاق مبارک به حول و قوه الهی رخ داده است. یوم‌الله پدیدآمده در پی شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت در دهه پنجم انقلاب، خیزش نسل جوان به عنوان نسل سلیمانی‌ها برای برداشتن گام دوم را به نمایش گذاشت. سردمداران آمریکا هرگز تصور نمی‌کردند با ترور ناجوانمردانه و بزدلانه سردار سلیمانی، انقلاب اسلامی جان تازه‌ای بگیرد و حرکت ملت ایران در مسیر آرمان‌هایش شتاب پیدا کند؛ بنابراین جبهه استکبارِ ناکام در همه عرصه‌ها، در حالی که سیاست تحریم و جنگ اقتصادی علیه ایران در آستانه شکست قرار دارد با پدیدآیی بیماری «کرونا» و مرگ و میر ناشی از آن در ایران، تصور کردند به امکان و ابزار تازه‌ای برای تداوم «فشار حداکثری» علیه ایران دست یافته‌اند. در چنین فضایی، رئيس‌جمهور ایالات متحده، وزیر خارجه و تعداد دیگری از مقامات آن کشور، پا پیش گذاشته‌اند و جبهه غربی‌ـ عبری و عربی را با امپراطوری رسانه‌ای‌شان با موضوع «کرونا» علیه ایران فعال کردند. رفتار این جبهه در روزهای گذشته، نشان می‌دهد «ویروس کرونا» درباره ایران درواقع به «رمز فشار» تبدیل شده است. آنان شیوع ویروس کرونا را یک فرصت طلایی در موضوع ایران دانسته و با بهره‌گیری از این فرصت  می‌خواهند به اهداف زیر دست پیدا کنند:

۱ـ جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام اسلامی را با متهم کردن به «پنهان‌کاری» نزد ملت بی‌اعتبار کنند؛

۲ـ جمهوری اسلامی و نظام سلامت کشور را فاقد کارآمدی معرفی کنند و ایران را در آستانه یک فاجعه انسانی نشان دهند؛

۳ـ ایران را منشأ صدور ویروس کرونا به دیگر کشورها معرفی کنند و ایران‌هراسی را به اوج برسانند؛

۴ـ ضرورت بسته شدن تمام مرزهای هوایی، دریایی و زمینی ایران را برای حفظ سلامت دیگر ملت‌ها برجسته کنند تا از این طریق موجب فروپاشی اقتصاد ایران شوند؛

۵ـ روح و روان ملت ایران را در هم بریزند و کشور ایران را در آستانه گرفتار شدن به قحطی و کمبود کالا و در تنگنا قرار گرفتن مردم از حیث معیشت معرفی نمایند؛

۶ـ اعتقادات دینی و مذهبی مردم را نشانه بروند و این اعتقادات و سیاست‌های نظام اسلامی را عامل پدیدآیی این وضعیت معرفی کنند.

بدیهی است در چنین شرایطی، پدیدآیی جهادی همه‌جانبه علیه کرونا که به ابزار دشمن تبدیل شده، تنها راه برون‌رفت موفق از این وضعیت است. به حول و قوه الهی و با هدایت‌های رهبری چنین جهادی پدید آمده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات