صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۱۳۷
نگاهی به انعکاس رسانه‌ای مجاهدت‌های نیروهای مسلح در مقابله با کرونا

سربازان انقلاب در خط مقدم

پایگاه بصیرت / نوید کمالی

در تمام کشورهای جهان نیروهاى مسلح به عنوان مهم‌ترین رکن مقابله با خطرات و تهدیدات شناخته می‌شوند که البته تأمین این مأموریت‌ها جز با به‌کارگیری افراد کارآمد، توانا و البته از جان گذشته ممکن نبوده و نیست.

خوشبختانه، در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نیروهای مسلح نقش و جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند که این مهم ناشی از رویکرد اعتقادی و اسلامی نیروهای مسلح به حراست و حفاظت از ملت و نظام اسلامی ایران است و به همین علت نیز در طول 41 سال گذشته، این نیروهای جان بر کف در عرصه‌های گوناگون داخلی و بین‌المللی نقش ویژه و بی‌بدلیلی در حراست از ایران اسلامی و امت بزرگ اسلام ایفا کرده‌اند که نمود آماری آن را می‌توان در تعداد بالای شهدا و جانبازان نیروهای مسلح ایران مشاهده کرد.

اما آنچه این روزها بیش از هر ایامی به چشم شهروندان ایرانی می‌آید، نقش پررنگ نیروهای مسلح در جریان مقابله با شیوع #ویروس‌ـ کرونا در کشور و حفاظت از سلامت ملت ایران است؛ به همین علت نیز جلوه‌های تلاش نیروهای مسلح کشور در مقابله با این میهمان ناخوانده به شکل قابل توجهی در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی کشور بازتاب یافته است.

البته تلاش نیروهای مسلح محدود به یک قالب خاص از خدمت‌رسانی نیست و جنبه‌های گوناگونی را شامل می‌شود؛ برای نمونه نیروی انتظامی با افزایش نظارت‌های خود بر فضای مجازی با شایعه‌پردازان کرونا مقابله می‌کند تا امنیت روانی جامعه را در شرایط فعلی حفظ کند و سپاه پاسداران با بسیج ظرفیت‌های علمی و درمانی خود علاوه بر اختصاص فضاهای بیمارستانی خود به درمان مبتلایان شناسایی‌شده، هم‌اکنون با بهره‌گیری از توان دانشمندان و مجموعه‌های دانشگاهی خود در حال پژوهش و تحقیق در حوزه تولید کیت‌های شناسایی و داروهای درمانگر این ویروس است.

البته سپاه در حوزه خدمت‌رسانی به مردم اقدامات قابل توجه‌ دیگری را نیز انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به توزیع رایگان اقلام بهداشتی در برخی شهرها و بهره‌گیری از سامانه‌های جنگ نوین سپاه در عرصه ضد عفونی کردن اماکن عمومی اشاره کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با سپاه و ناجا در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا وارد عمل شده و قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا را ایجاد کرده است و هم‌اکنون علاوه بر تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی، برخی تجهیزات خودرویی را بلافاصله با تغییر کاربری به تجهیرات ضد عفونی‌کننده و مه‌پاش تبدیل کرده است. بنا بر اظهارات فرماندهان عالی این نیرو، ارتش حالت تهاجمی نسبت به ریشه‌کن کردن ویروس کرونا اتخاذ کرده و تمام تجهیزات خود را پای کار آورده است.

طبیعتاً این دست اقدامات خالصانه سربازان انقلاب اسلامی دیگر بار تصویر «ید واحده» نیروهای مسلح را به تصویر کشیده است که حداقل نتیجه آن را می‌توان، تقویت بیش از پیش سرمایه‌های اجتماعی نیروهای مسلح دانست؛ آن هم در زمانه‌ای که دستگاه‌های تبلیغاتی و جنگ روانی پرتعداد دشمن، اعم از ظرفیت‌های ماهواره‌ای و سایبری در صدد تضعیف جایگاه نیروهای مسلح در اذهان و افکار عمومی کشور هستند و از هیچ فرصتی برای تخریب این نیروها دریغ نمی‌کنند که از جمله آنها می‌توان به شایعه‌پردازی‌های کرونایی علیه سپاه و مجموعه‌های وابسته به آن اشاره کرد.

با این حال رصد فضای مجازی حکایت از آگاهی و قدردانی افکار عمومی کشور نسبت به مجاهدت‌های خاموش نیروهای مسلح در مقابله با شیوع ویروس کرونا دارد؛ به همین علت نیز برخی کاربران این تلاش‌ها را مصداق «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» می‌دانند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات