اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۱۲۹۰

از واریز حقوق اسفند کارمندان تا کمک‌های حمایتی از کم درآمدها

رئیس سازمان برنامه و بودجه اقدامات حمایتی از کم‌بضاعت‌ها و کسب و کارها را تشریح کرد و گفت: حقوق اسفند کارکنان دولت واریز شد.

واریز حقوق اسفند کارمندان/ سه شنبه بسته حمایتی کم‌بضاعت‌ها پرداخت می‌شود

محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: از شب گذشته تا فردا شب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸هم، ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان، بلاعوض به حساب ۳ میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.

 نوبخت با بیان اینکه تاکنون هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان صرفا برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این در نظر داریم به اقشاری که بیش از همه مشکل دارند کمک‌های بلاعوضی ارائه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت با دو روش در پی اجرای"پویش کرونا را شکست می‌دهیم" است

او افزود: طبق بررسی‌ها ۱۰ رسته کسب و کار‌هایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و قرار است به آن‌ها تسهیلاتی ارائه شود به این شرح هستند:

۱. مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیر‌ها مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

۵. تولید و توزیع پوشاک

۶. تولید و توزیع کیف و کفش

۰۷ مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۰۸ مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی که ۱۰ امتیاز مالیاتی برای مالکان این دسته مشاغل در نظر گرفته ایم.

نوبخت با اعلام اینکه از امشب تا فردا شب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد، گفت:

او ادامه داد: ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ هم، ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان، بلاعوض به حساب ۳ میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات