کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۴۰

طبیعت همچنان برقرار خواهد ماند، به فکر برقراری خود باشیم

پایگاه بصیرت / حمیدرضا طیب نیا
وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَ رَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَ لاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا، و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌‏کنیم و ستمگران را جز زیان نمى‏‌افزاید.
قرآن کریم همانطور که به بعد روحی انسان اهمیت داده است، به بعد جسمانی انسان نیز اهمیت می‌دهد؛ زیرا قرآن کتاب سعادت بشر است و سعادت روحی انسان، در گروی داشتن جسمی سالم است.
 توجه به سلامت، بهداشت و پیشگیری از بیماری در تاریخ بشر همیشه قرین و همراه انسان بوده است و اهمیت سلامتی بدن تا جایی است که پیامبر رحمت (ص) علم مرتبط با جسم را در کنار علم دین قرار می‌دهد و در این باره میفرماید: «العلم علمان علم الادیان و علم الابدان» یعنی  علم بر دو گونه است، علم دین‌ها و علم بدن ها.
بعضی‌ها بدلیل ضعف در شناخت از حوزه دین، بویژه قرآن، متأسفانه دین و قرآن را در تعارض با علم پزشکی روز می‌دانند در حالی که باید متذکر شد که قرآن، وحی الهی و معجزة جاویدان خداوند به پیامبر رحمت است و امکان ندارد که این دانشنامه هادی و حاوی کمال بشریت، علوم بی پایه و اساس را در خود جای دهد، چرا که: «لا یأْتیهِ الْباطِلُ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَ لا مِنْ خَلْفِ» یعنی هیچ باطلی، نه از پیش رو و نه از پشت سر، به سوی آن نمی‌آید.
با این اوصاف باید به ملت شجاع وآگاه و زمان شناس و پایبند به اصول وارزش‌ها و مبارز و مقاوم جمیع جهات با تمام آفت‌ها و معضلات که از هر آزمونی سربلند بیرون آمده اند، بگوییم بیاییم این بار برای حفظ سلامتی جسمی خود و خانواده مان و به تبع آن سلامت اجتماعی یک ملت در این بهار طبیعت همانند هشت سال پرافتخار دفاع مقدس، بسیجی وار خط مقدمی شویم، در جهت عمل به توصیه‌های متخصصین و مروجین امور سلامت کشور و به کانال طرح قطع زنجیره این بیماری منحوس و مسری عاملانه وآگاهانه بپیوندیم. مطمئناً اگر این اتفاق مهم بیفتد، در این عرصه هم مقتدرانه پیروز خواهیم شد.

امروز روز طبیعت است و باید قبول کرد که امسال ویروس منحوس ناخوانده کرونا، فصل جدایی اجباری ما و طبیعت شد، اما خوب است که بدانیم:
طبیعت همچنان برقرار خواهد ماند، پس بهتر است که ما انسان‌ها به فکر برقراری خود باشیم.‌
می‌توانیم با عمل به دستورات متخصصین بهداشتی، به این سفیران حقیقتاً پاسدار خط مقدم سلامت کشور در کنترل شیوع کرونا کمک کنیم. قطعاً به یاری خدا و با همدلی و عمل آگاهانه و رعایت اصول بهداشتی، کرونا را شکست خواهیم داد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات