صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۷۹
گزارشی از فعالیت‌ گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا‌

خیل داوطلبان در صف خدمت

پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان

خیل داوطلبان در صف خدمت

حضور مردم مهم‌ترین نکته در امر تداوم جهاد، مقاومت و بقای انقلاب اسلامی است و بر این اساس وضعیت مهار اپیدمی کرونا در ایران به مراتب بهتر از سایر کشورهای به اصطلاح جهان‌اولی است.

گروه‌های جهادی آتش‌به‌اختیار به صحنه آمدند. در روزهای کرونایی و در زمانی که باید در خانه بمانیم، بر آن شدیم تا در روزنامه «صبح صادق» گزارش‌هایی از فعالیت‌های برخی از این گروه‌ها در اقصی نقاط کشور داشته باشیم.

گروه جهادی «جهادگران ولایت» یکی از گروه‌های فعال در این عرصه است. فعالیت این گروه در قالب‌های مختلف انجام می‌شود و پهنه فعالیت آن نیز در سطح شهر و استان تهران گسترده شده است.

تجمیع فعالان جهادی و بسیجیان مسجدهای مناطق ۶، ۷ و ۱۳ تهران و نیز استفاده از داوطلبان مردمی از سرتاسر تهران هرروز بر گستره فعالیت‌های این گروه می‌افزاید.

یکی از خادمان این گروه می‌گوید تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک و چندهزار گان در چهار کارگاه خیاطی مربوط به گروه تولید شده و همگی به بیمارستان‌های مربوطه تحویل داده شده و بعد از ضدعفونی به کار گرفته شده است.

بیش از ۴۰ خیاط حرفه‌ای و نیز ۵۰ خیاط خانگی در این کارگاه‌ها و منازل خود برای تولید این اقلام ساماندهی شده‌اند و قرار بر تولید ۲۰ هزار ماسک و گان جدید در این هفته شده است. هزینه خرید مواد اولیه برای تولید این محصولات چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که فقط با کمک‌های مردمی انجام شده است.

در زمینه ضدعفونی نیز یکی دیگر از خادمان گروه می‌گوید با تأمین مواد ضدعفونی‌کننده، از اوایل اسفند با ایجاد موکب‌های سلامت، محلول ضدعفونی‌کننده در مناطق و محلات مختلف بین مردم توزیع شد و از طرفی با ایجاد ایستگاه‌هایی در حاشیه میدان‌های پرتردد، ضدعفونی خودرو و تب‌سنجی سرنشینان انجام گرفته است.

اصلی‌ترین برنامه این بخش نیز در روز ولادت امام زمان(عج) خواهد بود که جشن نیمه شعبان را در همه محلات هم‌زمان با عملیات ضدعفونی مقابل در منزل مردم خواهیم داشت و بسته‌های بهداشتی تهیه‌شده را نیز به مردم تحویل می‌دهیم.

شناسایی نیازمندان، سالمندان و نیز خانواده‌های در معرض خطر از دیگر اقدامات ما بوده است که خیریه‌های مساجد متولی تأمین نیازهای معیشتی آنها شده‌اند. کمک به افرادی که حضورشان بیرون از منزل خطرناک است نیز با تهیه لوازم و تحویل به آنها انجام می‌گیرد.

موضوع مهم در این میان، حجم انبوه داوطلبانی است که باید هدایت و ساماندهی شوند. عده‌ای تخصص دارند، عده‌ای امکانات و عده‌ای هم فرصت کمک. زیاد بودن این داوطلبان کار ساماندهی آنها را سخت می‌کند.

حضور خادم حرم امام رضا(ع) در کارگاه‌های این گروه همراه با پرچم متبرک گنبد رضوی هم از نکات جالب در فعالیت‌های چهل‌وپنج روزه این گروه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات