صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۸۰۰

خروج به نفع مردم

پایگاه بصیرت / نسیم اسدپور

اکران اینترنتی فیلم‌های سینمایی حدود یک دهه است که به عنوان شیوه‌ای جدید در دنیا تجربه می‌شود. «خسرو نقیبی» در این رابطه در گفت‌وگو با ایرنا گفته است: در این سال‌ها فیلم‌هایی مثل «رُما» ساخته «آلفونسو کوارون» و «مرد ایرلندی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» که در کمپانی «نت‌فیلیکس» به صورت اینترنتی توزیع شدند، توانستند هم مخاطبان زیادی را داشته باشند و هم در جشنواره‌های سینمایی توجه منتقدان را به خود جلب کنند. حالا بعد از گذشت یک دهه، شرایط کرونا موجب شد باب این موضوع در سینمای ایران نیز باز شود. «خروج» آخرین ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا» اولین اثری خواهد بود که به صورت اینترنتی از امروز اکران خواهد شد تا نام پیشگام این اقدام را از آن خود کند؛ اما هنوز معلوم نیست آیا این شیوه در جامعه ما جواب خواهد داد یا خیر. بسیاری از فیلم‌سازان دیگر نیز منتظر هستند تا نتیجه این تجربه «خروج» را ببینند و بعد برای اکران فیلم خود تصمیم بگیرند.
قطعاً این شیوه می‌تواند امکان بیشتری برای افراد خانواده فراهم کند تا در کنار هم و با هزینه پایین‌تر فیلم را تماشا کنند؛ البته با توجه به محبوبیت حاتمی‌کیا و تجربه کارهای گذشته او پیش‌بینی می‌شود «خروج» با استقبال روبه‌رو شود و اکران خوبی پیش رو داشته باشد.
حاتمی‌کیا در ویدئویی مردم را به تماشای این فیلم دعوت کرد و بیان کرد: «سال 98 فیلمی به نام خروج ساختم که در جشنواره نیز شرکت کرد، همیشه بر این مبنا بوده که بعد از سال جدید فیلم‌مان اکران می‌شد، اما با وضعیت کرونایی که پیش آمده است، این امکان از ما سلب شده و آینده مبهمی در مقابل ماست.»
از امروز، (یک‌شنبه 24 فروردین) اکران اینترنتی خروج کلید خواهد خورد و باید دید این نوع اکران برای فیلم حاتمی‌کیا چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات