صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۲۱
حال و هوای دفاع بیولوژیکی بروبچه‌های بسیج در یکی از محله‌های قدیمی تهران

مشتی که نمونه خروار است

پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان

محله نظام‌آباد و خیابان شهید مدنی در دوران دفاع مقدس محله‌ای فعال بود و تعداد زیاد شهدا، جانبازان و رزمندگان این محله در میان لشکرهای نیروهای تهرانی در دفاع مقدس مؤید حضور پرشور این مردم است. مسجد سبحان، مسجد امام حسین(ع)، مسجد صفا، مسجد امام حسن‌مجتبی(ع) و… از مساجد فعال در این خیابان هستند که پویایی و فعالیت‌شان را امروز در ماجرای مقابله با بیماری کرونا هم می‌توان دریافت. هر کدام از این مساجد پایگاه مردمی برای دفاع زیستی و در قدم بعدی برای رزمایش کمک مؤمنانه هستند. مشکلی که برای پوشش خبری فعالیت‌های این مساجد وجود دارد تعداد بالای آنها و گستره کارشان است که پوشش خبری آن را زمان‌بر می‌کند. چنین محله‌هایی در تهران هم کم نیستند؛ نازی‌آباد، بلوار فردوس، تهرانپارس، مجیدیه، نارمک و… نمونه‌های آن است.
از بچه‌های مسجد صفا بگیر که سال‌هاست با تشکیلات و نیروی فراوان در حال کار و تلاش هستند و هر روز گستره فعالیت‌شان افزوده می‌شود، تا بچه‌های مسجد امام حسن‌مجتبی(ع) که در دو دهه اخیر کار تشکیلاتی و به اصطلاح صالحین را پیش گرفته‌اند، مسجد سبحانی‌ها که در کش و قوس‌های مختلف بوده‌اند، اما ماهیت خود را از دفاع مقدس تا امروز حفظ کرده‌اند و بچه‌های مسجد امام حسین(ع) که از مساجد جامع شهر است همه و همه در حال فعالیت هستند؛ البته این فقط مساجد خیابان اصلی هستند؛ شمارش سایر مساجد محله نظام‌آباد که در حوزه دفاع زیستی و کمک به دفع حمله ویروس و رفع معضلات آن فعالیت می‌کنند از توان گزارشگر این مطلب خارج است.
پشتیبانی مراکز درمانی با تولید ملزومات حفاظتی مثل ماسک، گان و شیلد، ضد عفونی محلات و خودروها، تهیه بسته‌های ضد عفونی و بهداشتی، تهیه بسته‌های معیشتی، شناسایی ظرفیت‌های مردمی، ارائه خدمات به مردم محروم و ناتوان و کمک به مناطق محروم در حاشیه شهر از عمده خدمات این گروه‌هاست.
اگر با یک ظرف خالی در خیابان شهید مدنی بگردی، در کمتر از پنج دقیقه می‌توانی به محل توزیع محلول ضد عفونی‌کننده سطوح برسی. اگر قصد کمک مالی برای مقابله با کرونا را داری، مساجد به عنوان قرارگاه‌های پشتیبانی حضور فعال دارند و اگر توانایی کمک‌های غیر نقدی را داری، در مساجد به رویت باز است.
دوران عجیبی شده است؛ یک روز باید حماسه اربعین آفریده شود، با همه آن ویژگی‌های خاص خود، یک روز حماسه کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و امروز حماسه دفاع ‌زیستی. انگار کم‌کم دارد همه چیز مهیا می‌شود، مهیا برای حضور آن غائب از نظرها، و چه زیبا گفت سیدالشهدای مقاومت و مدافعان حرم که از دل این بحران‌هاست که فرصت‌ها پدید می‌آید. چه خوب است ابتلائات آخرالزمان را به چشم فرصت‌های نزدیک شدن به ظهور ببینیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات