تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۵۱

خلیج فارس جای امنی برایتان نیست، به خلیج خوک‌ها برگردید

این اقدام نیروی دریایی سپاه یک هشدار جدی به تحرکات اخیر نیروی دریایی آمریکا و کشور‌های ائتلاف در منطقه غرب آسیا بود که به دنبال ایجاد خطوط جدید مواجهه با جمهوری اسلامی ایران بودند
پایگاه بصیرت / محمد میری
اخیراً سازمان تروریستی سنتکام مدعی شده که یازده فروند شناور تندرو نیروی دریایی سپاه به کشتی‌های نظامی آمریکایی نزدیک شده‌اند و مانور خطرناک و عصبی‌کننده‌ای کنار کشتی‌های جنگی آمریکا داشته‌اند.
منطق جنگ در فهم کلاسیک نظامی‌گری بعد از جنگ جهانی دوم، استوار بر دوگانه «عربده و ارعاب» بود. واشنگتن برای جنگیدن تنها یک چیز را می‌داند و آن این‌که طرف مقابلش موظف به ترسیدن باید باشد و نقطه قوت ایران نیز آن است که برخلاف توقع واشنگتن «بلد نیست» بترسد! جنگ نوین برخلاف اندیکاتور‌های جنگ سرد، جنگ اراده است نه عربده!
قطعاً این اقدام نیروی دریایی سپاه یک هشدار جدی به تحرکات اخیر نیروی دریایی آمریکا و کشور‌های ائتلاف در منطقه غرب آسیا بود که به دنبال ایجاد خطوط جدید مواجهه با جمهوری اسلامی ایران بودند که با پاسخ صریح و روشن نیروی دریایی سپاه مواجه شدند تا بار دیگر متوجه شوند در این منطقه قواعد بازی را کشور جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌کند و آمریکا هیچ جایگاهی در خلیج‌فارس و منطقه غرب آسیا ندارد.
ایالت متحده سال‌هاست که با غول رسانه‌ای خود اذهان مردم جهان را تسخیر کرده بود و از خود در اذهان قدر قدرتی بی‌رقیب را پرورانده بود تا جایی که وقتی ناو خود را از خلیج خوک‌ها به هر مقصدی که حرکت می‌داد کشور‌ها اعم از کوچک و بزرگ دست‌به‌سینه تعظیم می‌کردند؛ حال با سد پولادین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روبرو شده است که اجازه نمی‌دهد پروژه نظم نوین را پلن به پلن اجرا کند. بلکه ماشین جنگی امریکا را متوقف می‌کند.
اما معنای عصبی‌کننده و خطرناک را نمی‌توان فهمید؛ مگر اینکه گفته شود سپاه پاسداران عرصه را بر آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس تنگ کرده‌اند؛ اگر منظور این است که جمهوری اسلامی این موضوع را در سیاست خارجی و منطقه‌ای خود به صراحت مطرح کرده و بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی اعلام کرده است که به هیچ وجه حضور نیرو‌های امریکایی در منطقه را تحمل نخواهد کرد.
دریادلان نیروی دریایی سپاه با استفاده قایق‌های تندرو مجهز دارای قدرت مانور بسیار بالا و با نیرو‌های آموزش‌دیده، باهوش و شجاع و همچنین از طریق تمرکز بر نقاط ضعف ناو‌های آمریکایی، این غول‌های دریایی پر ادعا را خسته و مستأصل کرده‌اند.
اما بحث فراتر از این معیار دوگانه‌ی آمریکایی‌هاست که ۲۹۰ نفر بی‌گناه را توسط ناو وینسنس به خاک و خون می‌کشند، با کشتی‌هایشان به آب‌های ایران تجاوز می‌کنند و بعد هم ادعای حقوق بشر و حرفه‌ای بودن می‌کنند.
نیرو‌های نظامی ایرانی اصول و قواعد بین الملل و حقوق آب‌ها را خوب بلد‌ند؛ ولی بالاتر و مهم‌تر از قوانین آب‌های بین‌المللی و داخلی، دشمن باید بداند که سپاه بر سر امنیت این آب و خاک با کسی شوخی ندارد. نیرو‌های مسلح ایران در حال صیانت از مرز و بوم کشور خود هستند و خلیج فارس خانه ایرانی‌هاست و امریکایی‌ها به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به زودی به خلیج خوک‌ها برگردند.
جمهوری اسلامی ثابت کرده است که قدرت و حضور است که صلح می‌آورد، نه تسلیم و التماس؛ و امروز جیغ و داد رسانه‌های آمریکا خود گواه بر شکست این هژمونی در برابر جبهه مقاومت منطقه است و هنگامه خروج نیرو‌های تروریستی آمریکا از منطقه فرا رسیده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
احمد امینی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
درود بر فرزندان مومن و انقلابی ایران،درود بر پاسداران با غیرت
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
تحلیل بسیار دقیق و جامعی بود

درود بر دلاورمردان نیروی دریایی بویژه دلاوران نیروی دریایی سپاه پاسداان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات