سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۸۷
مسئول دفتر نمایندگی بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان:

حمایت نقدی بنیاد مستضعفان از ۴۸ هزار خانواده محروم سیستان و بلوچستان/رزمایش همدلی راهی موثر برای کمک به نیازمندان است

آرشام هنرکار گفت: در راستای کمک به معیشت خانواده‌های نیازمند سیستان و بلوچستان، بنیاد مستضعفان از ۴۸ هزار خانواده محروم استان حمایت می‌کند.
آرشام هنرکار مسئول دفتر نمایندگی اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور برخی از اقشار جامعه با مشکلاتی در تامین معیشت خود مواجه شده اند بنیاد مستضعفان برای حمایت از خانواده‌های نیازمندی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند اقداماتی را انجام داده است.
وی افزود: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با استانداری سیستان و بلوچستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده تا سه گروه از این خانواده‌ها شناسایی شده و کمک‌های نقدی بندیاد به آنان اهدا شود که در حال حاضر شناسایی این افراد انجام شده و در مرحله پایش هستیم تا تمامی فاکتور‌های مورد نظر رعایت شود.
هنرکار با بیان این مطلب که این کمک‌ها به سه گروه آسیب پذیر استان اهدا می‌شود، اذعان کرد: گروه اولی که در این طرح قرار است از  آنان حمایت شود بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ خانواده‌های فاقد شناسنامه هستند که برای هر خانواده یک کارت هدیه ۵ میلیون ریالی درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برای گروه دوم یا همان خانواده‌های اتباع بیگانه دارای همسر ایرانی که حدود ۶ هزار و ۷۰۰  خانواده می‌باشند نیز  کارت هدیه ۵ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است که توسط استانداری به آنان تقدیم خواهد شد.
مسئول دفتر نمایندگی اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان خاطرنشان کرد: در این طرح برای خانواده‌هایی نیازمندی که تحت حمایت هیچ نهاد حمایتی نبوده و بسته معیشتی دولت نیز به آنان تعلق نگرفته است نیز بسته به تعداد اعضای این خانواده‌ها کارت‌های هدیه‌ای بین ۲ میلیون ۵ میلیون ریالی برای آنان در نظر گرفته شده است که این خانواده‌ها در حدود ۳۸ هزار خانواده هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با کرونا بنیاد مستضعفان اقدامات بسیاری انجام داده است، تصریح کرد: حمایت ویژه از گروه‌های جهادی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار بنیاد قرار داشته است به گونه‌ای که به تمامی گروه‌های جهادی که درخواست داشته اند بسته به حجم و گستردگی فعالیت‌های آنان کمک هزینه‌های مختلفی به آنان پرداخت شده است که این طرح در فاز بعدی نیز ادامه دارد.
 
هنرکار افزود: با توجه به اینکه تغذیه یکی از فاکتور‌های مهم در عدم ابتلا به کروناست ما حمایت ویژه غذایی از این گروه‌ها را با همکاری سپاه در دستور کار قرار داده ایم که در همین راستا نیز تاکنون ۵ تن برنج تحویل شده است.
 
وی در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های بنیاد مستضعفان،  تصریح کرد: در راستای رزمایش همدلی نیز پیگیری‌های لازم انجام گرفته تا بتوانیم در این طرح نیز تاثیرگذار بوده و به هموطنان عزیزمان کمک کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات