صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۷۰
سرهنگ پاسدارعزیز غضنفری مسئول ادره امور هادیان و مدیران

شبکه هادیان با هدف کارآمدی متحول می‌شود

اداره امور هادیان و مدیران سیاسی در معاونت سیاسی، مسئولیت جذب، ساماندهی و به‌کارگیری هادیان سیاسی در عرصه تبیین معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از نظام در حوزه جنگ نرم را بر عهده دارد. در این بخش، معاونت سیاسی با رویکرد معتبرسازی شبکه هادیان و توانمندسازی مدیران سیاسی، رسالت آماده کردن نیروی انسانی مؤمن و متفکر را برای صیانت از ارزش‌های فکری و فرهنگی انقلاب عهده‌دار است.

به‌جرئت می‌توان ادعا کرد شبکه سراسری هادیان سیاسی سپاه و بسیج، منسجم‌ترین و فعال‌ترین مجموعه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه تبیینی و بصیرتی به حساب می‌آید. متناسب با اقتضائات، تحولات و مناسبت‌های مختلف، هادیان سیاسی در همه مراکز سپاه و در همه بخش‌ها و اقشار بسیج حضور پیدا می‌کنند و کار هدایت و بصیرت سیاسی را انجام می‌دهند. واقعیت موضوع این است که هیچ مسئله و چالش فکری و سیاسی نیست که نسبتی با انقلاب اسلامی داشته باشد، اما هادیان سیاسی در آن عرصه کار تبیین و روشنگری را انجام ندهد.

از این منظر اداره امور هادیان و مدیران سیاسی با برنامه‌ریزی‌های مستمر و مؤثر، موضوع توانمندی و ارتقای  بینش و آگاهی سیاسی عناصر و نیروهای سیاسی را در دستور کار قرار داده است.

اقدام مهم و مؤثر این اداره تخصصی‌سازی و ساماندهی هادیان سیاسی بر اساس موضوعاتی از قبیل انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی فکری و سیاسی، تحولات منطقه‌ای، تحولات بین‌المللی و مبانی اقتصادی است. گام اولیه این طرح برداشته شده است و به دنبال آن هستیم تا این موضوع مهم و ضروری با جدیت و دقت دنبال شود.

برگزاری کارگاه‌ها و کارگروه‌های سیاسی، همایش و نشست‌های تخصصی هادیان، برنامه‌ریزی و سیر مطالعاتی، فراهم کردن امکان ارتقای تحصیلی هادیان و مدیران و اعزام هادیان ویژه کشوری به نقاط مختلف برخی از برنامه‌هایی است که این اداره برای معتبرسازی و اثربخشی عناصر سیاسی سپاه و بسیج انجام می‌دهد. استفاده از فناوری‌های روز و جدید برای همفکری و برگزاری نشست‌های تخصصی، به صورت جدی در مجموعه هادیان سیاسی در حال عملیاتی شدن است.

اداره هادیان و مدیران سیاسی با دو رویکرد و اقدام مهم قصد دارد تحولی اساسی را در شبکه مدیران و هادیان سیاسی صورت دهد. طرح شهید سلیمانی مجموعه اقداماتی است که بر اساس آن می‌کوشد تا مدیران سیاسی سپاه را از حیث مدیریتی و محتوایی در تراز نیروهای مؤمن و متفکر انقلاب اسلامی قرار دهد.

همچنین این اداره مدتی است با نگاهی مبتنی بر آینده‌نگری، طرح شهید حججی را با هدف زمینه‌سازی برای تربیت هادیان سیاسی جوان به اجرا گذاشته است. همچنین تحول اساسی با هدف کارآمد کردن شبکه هادیان سیاسی و بازتعریف کارکردهای این مجموعه، متناسب با اقتضائات و شرایط زمانه به طور جدی دنبال می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات