صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۸۶

اقتدا به حاج قاسم

جهاد مکان و زمان نمی‌شناسد و کار جهادی نیز سن و سال. در روزهایی که اکثر مردم برای سلامتی خود و دیگران در خانه مانده‌اند، بسیجیان نوجوان و جوانی هستند که با کار جهادی به یاری مردم و نیازمندان شتافته‌اند. «زهرا دولتی» ۱۷ ساله و دانش‌آموز پایه یازدهم است و از وقتی به یاد دارد مادر و پدر را در راه خدمت به مردم دیده‌ است. این فرزند جانباز با فضای جهاد آشنا بوده و می‌گوید: «از بچگی کارهای جهادی را دوست داشتم و سال قبل عضو بسیج مدرسه و محله شدم و در برخی کارها کمک می‌کردم.»

حالا با شروع بیماری کرونا، «زهرا» مثل بزرگ‌ترهای خود به دیگران کمک می‌کند: «کارهای مختلف انجام می‌دهیم و در حال حاضر در رزمایش همدلی دانش‌آموزان بسیجی فعالیت می‌کنم و برای دانش‌آموزان نیازمند غذا بسته‌بندی می‌کنیم. در این رزمایش، از فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «همه باید به هم کمک کنیم» اطاعت امر کردیم و فراخوان دادیم تا نذری‌ها را جمع کنیم و به دست دانش‌آموزان نیازمندی برسانیم که روزه‌اولی هستند تا دل‌خوشی بیشتری داشته‌ باشند.» زهرا و دوستانش در دوختن ماسک هم کمک می‌کنند. او می‌گوید: «علاوه بر این، رابط بین مسئولان بسیج و دانش‌آموزان هستیم تا وسایل مورد نیاز را به کسانی که می‌خواهند ماسک بدوزند، برسانیم. در رزمایش نیمه‌شعبان هم برای بچه‌های بی‌بضاعت اسباب‌بازی تهیه شد که آنها را به همراه کیک و شربت بسته‌بندی کردیم و تحویل خانواده‌ها داده ‌شد.»

این دانش‌آموز بسیجی به همراه دوستانش در فضای مجازی نیز مشغول خدمت است و آن را بستری برای معرفی کارهای جهادی به هم‌سن و سال‌های خود می‌داند. او می‌خواهد در آینده معلم شود تا بتواند هم به سردار دل‌ها اقتدا کند و هم مکتب حاج‌قاسم را به دانش‌آموزانش بیاموزاند و او را برای همیشه در قلب‌ها جاودان کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات