صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۷۶

سردار دریادل

پایگاه بصیرت / سردبیر

سردار «تنگسیری» را از زمانی که فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه بود، در جریان مأموریت‌هایی که برای تهیه خبر و گزارش، همراه فرمانده وقت سپاه عازم مناطق جنوب می‌شدیم، می‌شناسم. نام او در سال ۱۳۸۶ و در جریان دستگیری ملوانان انگلیسی در آب‌های سرزمینی کشورمان بر سر زبان‌ها افتاد. سردار علیرضا تنگسیری متولد سال ۱۳۴۲، شهرستان تنگستان در استان بوشهر است که به دلیل موقعیت شغلی پدر به منطقه اروندکنار استان خوزستان مهاجرت می‌کنند. این فرمانده شجاع و مقتدر سپاه مانند دیگر فرماندهان، دوران جوانی خود را در دفاع مقدس سپری کرد و به عبارتی می‌توان گفت پله‌پله در نیروی دریایی تجربه اندوخت تا به فرماندهی این نیروی مهم و حساس رسید. سردار تنگسیری پیش از فرماندهی نیروی دریایی،‌ هشت سال هم جانشین فرمانده این نیرو بود.

او از جنس دریاست و دریادلان را خوب می‌شناسد، مردمان ساحل در مناطق جنوب هم او را خوب می‌شناسند؛ از اروند تا چابهار و از خلیج همیشه فارس تا سواحل مکران. سردار دریادل سپاه و سربازان و پاسدارانش همان‌طور که در مقابل دشمنان مجهز فرامنطقه‌ای با قاطعیت ایستادگی می‌کنند و ضربات جبران‌ناپذیری به آنها وارد می‌کنند، در هنگامه حوادثی مانند سیل، دوشادوش سبزپوشان پاسدار در کنار مردم هستند و در دفاع از سرمایه‌های انسانی و اقتصاد کشور با قاچاقچیان سازمان‌یافته مقابله می‌کنند تا امنیت شغلی صدها هزار کارگر ایرانی در داخل به خطر نیفتد. سردار تنگسیری در کنار فرماندهی عملیات در حساس‌ترین مناطق دریایی کشور، اهل رسانه است، رسانه را خوب می‌شناسد و با اصحاب رسانه تعامل خوبی دارد که همین سبب شده است با وجود مشغله شدید کاری، از مصاحبه حتی بازدید از رسانه‌ها غافل نشود.

وقتی پای حرف‌هایش بنشینی، نقش و تأثیر ایمان و توکل به خداوند متعال در پیشروی‌ها و فتوحات دریادلان رزمنده سپاه را به وضوح خواهی دید که مایه غرور ملی و افتخار است. او از جنس شهید مهدوی‌ها، همت‌ها و باکری‌هاست و با سردار دل‌ها همکاری داشت.

حضور سردار تنگسیری در مجموعه صبح صادق و مرکز فرهنگی رسانه‌ای فرصتی شد در گفت‌وگویی صمیمانه موقعیت و شرایط نیروی دریایی سپاه و کم و کیف کارها و مأموریت‌ها را بررسی کنیم.

سردار علیرضا تنگسیری چند باری قرار بود مهمان صبح صادق باشد و به سبب مشغله فراوان نمی‌شد، اما بالاخره در هفته گذشته این توفیق حاصل شد تا میزبان سردار باشیم و پای صحبت‌هایش بنشینیم؛ صحبت‌هایی که بوی ایمان، توکل، ایستادگی، کار، تلاش و مجاهدت می‌داد و اینجاست که می‌توان به رمز شجاعت و شهامت دریادلان نیروی دریایی که با قایق‌ها و شناورهای عمدتاً سبک به مقابله با ناوهای غول‌پیکر آمریکایی می‌روند، پی برد.

امروز خلیج همیشه فارس و سواحل جنوبی کشورمان به یمن حضور و آمادگی همه‌جانبه نیروی دریایی سپاه و ارتش، منطقه‌ای امن و دور از هر نوع تنش است و امید که روزی برسد با خروج کامل نیروهای فرامنطقه‌ای از این منطقه، آرامش، امنیت، پیشرفت و آبادانی برای همه کشورهای منطقه حاصل شود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات