قزوین >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۷۸۲

کرونا واقعیت‌ها را رو کرد

پایگاه بصیرت / افتخار شریفی

آنان که انصاف را زیر پا می‌گذارند و حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند در بحبوحه شیوع کرونا گفتند: «جان انسان‌ها برای حکومت ایدئولوژیک ایران مهم نیست» این یکی از مهم‌ترین محورهای حملات تبلیغاتی و روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است که هم در طی سال‌ها و دهه‌های اخیر و هم در زمان شیوع بیماری کرونا، دشمنان این آب‌وخاک بیش از گذشته بر آن سرمایه‌گذاری کردند و در بوق و کرنا کردند؛ ولی گویا تقدیر بر این بود که در بحرانی مانند ‎کرونا حقیقت به‌وضوح بر همه آشکار شود که اتفاقاً حکومت ایدئولوژیک ایران به حیات انسان‌ها اهمیت می‌دهد، نه قدرت‌های پوشالی و مدعی دروغین طرفدار جان انسان‌ها.

حفظ حیات و جان همه انسان‌ها، از زن گرفته تا مرد، کوچک گرفته تا بزرگ، مسلمان و  غیرمسلمان، پیرمرد و پیرزن و ... برای جمهوری اسلامی، برخلاف راهزنان حیات آدمی در غرب که می‌گویند «در شرایط کنونی نجات جان افراد کهنسال و مسن اولویت ما نبوده و مهم نیست» بسیار ارزشمند و حیاتی است.

 ‏جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ اسلام تمام مناسبات دینی و مذهبی و  همچنین مناسک عمومی، از نماز جماعت و جمعه گرفته تا مراسم دعا و نیایش، هیئت‌ها، زیارت حرم‌ها و اماکن متبرکه، که از مهم‌ترین ارکان حفظ و تقویت هویت جمعی دینی در این حکومت بودند را به خاطر حفظ جان انسان‌ها تعطیل کرد.

تعطیلی مناسک دینی و مناسبات ملی و مذهبی در جمهوری اسلامی زمانی صورت گرفت که در برخی از کشورهای به‌اصطلاح مدرن و پیشرفته و مدعی نجات جان آدم‌ها، مسابقات فوتبال و اسب‌دوانی با چندین هزار تماشاگر هنوز برپا بود.

‏نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم  منکر نقص‌ها، تبعیض‌ها، بی‌عدالتی‌ها باشیم و هیچ‌کس هم مدعی نیست که به مرحله‌ای آرمانی و ایده‌آل رسیده‌ایم. هیچ‌کس منکر برخی نقاط قوت و پیشرفت‌ دیگران نیست‌؛ اما این حد از تحقیر و تخفیف جمهوری اسلامی در قیاس با دیگران، چیزی جز جنگ روانی و تبلیغاتی نبوده و نیست. بدخواهان بدقلب، روحانیت و حکومت شیعه را به تعصب، تحجر و فربهی مناسک متهم می‌کنند ولی غافل از آنکه در تاریخ انقلاب اسلامی و حتی در تاریخ تشیع تصمیم‌گیری‌ها  و ریل‌گذاری‌ها بر مدار عقلانیت و شریعت بوده است؛ چراکه حرکت در مدار عقل و اندیشه از آموزه‌های مکتب اسلام است. امروز بر همگان عیان است که غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا شکست خورده است و غربی‌ها نمی‌خواهند این رسوایی و شکست آن‌ها دیده شود و لازم است ابعاد این ناتوانی و شکست بررسی و بیان شود. به تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند: «آمار بالای مبتلایان و فوت‌شدگان در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و مشکلات مختلف مردم در این کشورها ازجمله بیکاری، این ناتوانی‌ها را اثبات می‌کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات