خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۰۵

تکلیفی که با یک پیام مشخص شد

درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده، دوگانه اي با عناوين انتقام و انفعال در رسانه ها شكل گرفت ولي مقام معظم رهبري در پیام خویش نقشه های دشمن را برملا نمودند و تکلیف همگان در مواجهه با این جنایت ضد بشری را مشخص کردند.
تکلیفی که با یک پیام معلوم شد
پس از ترور شهید محسن فخری زاده در جمعه گذشته، حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت و فقدان دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشورمان، بر مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت و همچنین لزوم پیگیری تلاش علمی و فنی این شهید تأکید کردند. ایشان در متن پیامشان آوردند: دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخریزاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم نظیر جان عزیز و گران‌بها را به خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه دستاندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می‌کنم.
گزاره‌های تحلیلی:
۱ - اشاره مقام معظم رهبری به عنوان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور برای شهید محسن فخری زاده؛ جریان رسانه‌ای و انحرافی که از ابتدا می‌خواست ایشان را از برنامه هسته‌ای ایران و جریان پژوهشی و تحقیقی جدا کند را خنثی نمود. قطعاً این شهید والامقام از عناصر علمی کم‌نظیر، گران‌بها و تأثیرگذار در برنامه هسته‌ای و همچنین دفاعی ایران بودند و خود استاد بسیاری از اساتید و دانشمندان هسته‌ای کشور و جریان ساز بسیاری از تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار و پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی بودند.
۲- خط انحرافی دیگری که پس از شهادت این شهید بزرگوار در رسانه‌های معاند در پیش گرفته شد، کند شدن و حتی توقف مسیر علمی و پیشرفت در اقداماتی بود که تحت نظر و تأثیر ایشان انجام می‌شد. این انحراف نیز با پیام معظم رهبری مبنی بر " پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت" نقش بر آب شد.
۳- گزاره دیگری که بیشتر از همه بحث‌برانگیز بود، موضوع انتقام خون این شهید عالی‌مقام بود که با دوگانه‌هایی مانند تنش و توافق و معیشت مطرح می‌شد تا بتواند جریان تصمیم‌گیری صحیح را در قبال این عمل جنایتکارانه، منحرف نماید. در بخشی از پیام فرمانده معظم کل قوا، بر پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن تأکید شده است و تکلیف را بر تمام تصمیم گیران روشن و واضح ساخته است. گره زدن موضوع انتقام خون شهید با موضوعاتی همچون انتخابات و تغییر رئیس‌جمهور آمریکا از نمونه‌های بارز دادن آدرس غلط برای انحراف و اختلال در سیستم تصمیم‌گیری کشور است. مسلماً پاسخ قاطعانه در زمان و مکان مناسب می‌تواند موجب افزایش عزت ملی و جلوگیری از تکرار این‌گونه اقدامات از سوی دشمنان انقلاب گردد.
نکته پایانی:
پیروی از خط ولایت و پیشگیری از تأثیرپذیری از جریان انحرافی رسانه‌های دشمن در بسیاری از ابتلائات جامعه می‌تواند هدایت بخش و راهگشا باشد. البته مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی همواره در این‌گونه بزنگاه‌ها همیشه در پیروی از امام خویش تصمیم درست را گرفته‌اند و تحت تأثیر القائات رسانه‌های استکباری قرار نگرفته‌اند. لازم است خواص و دستگاه‌های تصمیم‌گیر نیز با سرلوحه قرار دادن منویات مقام عظمای ولایت، تصمیم صحیح برای انتقام سخت در زمان و مکان مناسب را اتخاذ نمایند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات