تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۸۱

️اولین نشست هم اندیشی نخبگان ورزشی حوزه علمیه قم

برگزاری اولین جلسه شورای هم‌اندیشی نخبگان ورزشی کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با موضوع نقش نخبگان ورزشی در تعالی روحیه انقلابی ورزشکاران با حضور جمعی از برادران و خواهران بسیجی نخبه ورزشی حوزه علمیه قم

اولین جلسه شورای هم‌اندیشی نخبگان ورزشی کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با موضوع نقش نخبگان ورزشی در تعالی روحیه انقلابی ورزشکاران با حضور جمعی از برادران و خواهران بسیجی نخبه ورزشی حوزه علمیه در:
ورزش‌های رزمی: (کاراته، جودو، تکواندو، کونگ‌فو، کیک بوکسینگ و ووشو)
ورزش‌های آبی: (شنا، غواصی)
ورزش‌های گروهی: فوتبال
ورزش‌های نشانه‌روی (تیراندازی با تفنگ، دارت، پرتاب چاقو)،
ورزش‌های حرکتی: (دو، ژیمناستیک، پیلاتس)
ورزش‌های ماجراجویانه: کوهنوردی
ورزش‌های هوایی: (پاراگلایدر، شیرجه با چتر، کایت‌سواری)
که صاحب مدال جهانی و کشوری بودند با سخنرانی ریاست محترم مرکز بسیج حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا نبوی برگزار شد.
در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام محمد برزگر مسئول کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت جدی از جامعه نخبگان و سیاست مدیریت محترم مرکز بسیج اساتید جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای نبوی بر پرهیز از موازی‌کاری و حمایت از نخبگان خصوصاً نخبگان در عرصه هنر و ورزش شروع به فعالیت نموده است.
ایشان فرمودند کانون نخبگان بستری برای ارتباط با نخبگان، فرهیختگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم می‌باشد که در یک اجتماع بالنده از دیدگاه‌ها خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ایشان برای حل مسائل حوزه، نظام و کشور سود جسته، فرایندها و رویه‌ها را مورد مداقه قرار می‌دهد که ان‌شاءالله در اتخاذ تصمیم‌های مهم مشارکت کنند.
در این راستا به‌منظور شناسایی و ساماندهی نخبگان بسیجی اقدام به ایجاد و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در بخش‌های نویسندگی، شعر، خوشنویسی و ورزش کرده است. سپس اعضا معرفی و هریک به بیان موانع و نکات مهم ورزش در حوزه پرداختند.
ریاست محترم مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از حضور اساتید و فرهیختگان ورزشی تأکید کردند: برقراری این جلسات و اینکه اداره این هیئت اندیشه‌ورز با خود دوستان است و ما تا آنجا که در توان داریم از آن حمایت می‌کنیم.
ایشان با اشاره به مشکلات و موانع ورزش در قبل از انقلاب برای طلاب و اینکه هنوز برخی از آن موانع وجود دارد خواستار این مطلب شدند که جمع حاضر با فرهنگ‌سازی و انعکاس مشکلات و موانع ورزشکاران می‌توانند آن‌ها را برطرف سازند.
ایشان با اشاره به نقش ورزش در تهذیب طلاب و تأثیرگذاری دوچندان تبلیغ ورزشکاران، از شورای نخبگان خواستند که طرح‌های خود را درزمینه‌ی احیای ورزش در حوزه علمیه و نقش نخبگان ورزشی حوزوی در دنیای ورزش آماده کنند و در جلسات بعدی به آن بپردازند.
در پایان ایشان فرمودند ما قول نمی‌دهیم که در بسیج اساتید همه مشکلات ورزشکاران حوزه را حل کنیم اما با انعکاس طرح‌ها و پیشنهاد‌های این شورا به مسئولین می‌توان برخی از آن‌ها را برطرف نمود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات