تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۲۱

پیام تسلیت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

رحلت مجتهد بصیر و عالم با عمل و انقلابی خط مقدم، حضرت آیت الله یزدی را به حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و همه عالمان انقلابی و ملت حزب اللهی تسلیت عرض می‌کنیم.

باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ

مرحوم حضرت آیت الله یزدی، عالمی مقتدر، آگاه، استوار و انقلابی برای همه زمان‌ها بود. صراحت لهجه او در برخورد با کج‌اندیشی‌ها و شجاعتش در مقابله با برداشت‌های ناصواب و حمایت او از نیروهای انقلابی، از زمان مبارزات ستم‌شاهی تاکنون زبانزد خاص و عام است. مصونیت سازی حوزویان در برابر افکار سکولار و برخورد او با انحرافات سیاسی در کنار صیانت از جایگاه مرجعیت شیعه و حراست از نهاد حوزه، او را در صدر علمای دلسوز، دقیق و کار بلد قرار داده بود.

حضرت آیت‌الله محمد یزدی با کوله باری از علم و عمل صالح به آسمان عروج کرد ولی دستاوردهای او در عرصه‌های مختلف از جمله در مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، شورای عالی حوزهای علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای نسل‌های جوان حوزه‌های علمیه به یادگار مانده است.
آیت‌الله یزدی را می‌توان از معدود فقهایی برشمرد که باوجود زمینه‌های مرجعیت برایشان اما صیانت از حوزه و حمایت از نظام اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد و طی پنجاه سال گذشته همواره مورد ترور شخصیت بدخواهان حوزه و نظام اسلامی قرار داشت.
روحیه انقلابی، شجاعت، بصیرت سیاسی و اجتماعی، صداقت، دیانت، زهد، ساده زیستی، طرفداری از امام و رهبر معظم انقلاب، اتخاذ مواضع بهنگام و برخورد به‌موقع با تحریفات، از او شخصیت بی‌نظیری برای مردم‌سالاری دینی و حامی بی‌بدیلی برای ولایت‌فقیه ساخته بود.
مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، عدم حضور او را در مجلس خبرگان خسارت‌بار می‌دانستند اما امروز تأسف اساسی این است که اکنون فقدان او برای جامعه و حوزه‌های علمیه چقدر خسارت خواهد داشت!
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تسلیت به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری دامت برکاته، همگان به‌ویژه حوزویان را به پاسداشت جایگاه این فقیه بصیر و انقلابی دعوت می‌نماید. امید که بتوانیم سهم خود را در تداوم راه او و حفظ تلاش‌های علمی و عملی آن فقیه عالی‌مقام به‌خصوص در عرصه حمایت از ولایت مطلقه فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا نماییم.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات