صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۰۱

تبلور عمق راهبردی نظام

پایگاه بصیرت / علی حیدری

بیش از یک دهه از خلق حماسه ماندگار ملت ایران در 9دی 1388 می‌گذرد. مردم انقلابی ایران وقتی 11 سال پیش در 9 دی در خروشی انقلابی برای محکوم کردن هتک حرمت به ارزش‌ها و مقدسات دینی و عاشورای حسینی به میدان آمدند، فکر نمی‌کردند که این حرکت آنها به یک نماد در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد و فرا رسیدن چنین روزی همه ساله، بصیرت دینی و انقلابی و ولایتمداری آنها را در اذهان زنده خواهد کرد..

حماسه نهم دی ماه کمتر از هفت ماه پس از برگزاری نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری به وقوع پیوست که با حضور حداکثری و مثال‌زدنی مردم در پای صندوق‌های رأی برگزار شد. انتخاباتی که با آن پشتوانه عظیم مردمی‌اش می‌توانست قدرت و اقتدار سیاسی نظام را در برابر دشمنان و بدخواهان به نمایش بگذارد و زمینه و فرصت مناسبی برای احقاق حق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی باشد، با فتنه‌ای بزرگ و پیچیده با کلیدواژه دروغین «تقلب» که ساخته و پرداخته اتاق‌های  فکر غربی بود، خیلی زود به اغتشاشات خیابانی تبدیل شد و موج‌‌سواری رسانه‌های بیگانه امید تازه‌ای در دل دشمنان و ضدانقلاب شکست خورده از حضور مردم پدید آورد، با این فرض که الگوی تجربه شده و موفق آنها در برخی کشورها می‌تواند در ایران نیز به نتیجه  برسد.

9 دی نه تنها پایانی بر فتنه پس از انتخابات سال 1388 بود، بلکه الگوی نقش‌آفرینی مردم برای ناکام گذاشتن تحرکات و فتنه‌های بعدی نیز بود که در سال‌های اخیر چندین بار کارآیی خود را نشان داده و به عبارتی فرصتی بود که از دل تهدید پدید آمد. حوادث دی ماه سال 1396 و آبان سال 1398 که با حضور مردم در صحنه ناکام ماند و خنثی شد، از آن جمله هستند. حماسه‌هایی که بار دیگر ثابت کرد مردم ایران در روزهای سخت انقلاب و کشور را از گردنه‌های صعب عبور داده و صاحبان و حافظان نظام اسلامی هستند..

خلاصه کلام اینکه حرکت کم نظیر مردم در نهم دی بیان‌کننده عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی بود که متکی بر وجود انسان‌های فراوان مؤمن و معتقد به نظام سیاسی و روحیه ملی و آمادگی در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی به عنوان سرمایه اجتماعی نظام و منابع قدرت نرم و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان در هر مقطعی است. یکی از ویژگی‌های بارز جمهوری اسلامی که آن را از دیگر نظام‌ها متمایز کرده، این است که نظام جمهوری اسلامی از پشتیبانی مردم برخوردار است و همین اعتماد و حمایت همه‌جانبه است که می‌تواند در صحنه‌های مختلف به کمک نظام بیاید و کاستی‌ها را جبران کرده و به پیشرفت و ترقی کشور کمک کند. به شرطی که مسئولان و مدیران کشور هم در سطوح مختلف، فضای نقش‌آفرینی مردم را توسعه دهند. امروز باید به جای چشم دوختن به آن سوی مرزها، ظرفیت‌های موجود را دید و در پرتو آن به تقویت ساخت درونی همت کرد تا برای همیشه چشم طمع دشمنان از کشور عزیزمان دور شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات