صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۱۰
محمدعلی الحكیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفت‌وگو با صبح صادق

سلاح مقابله با داعش را حاج قاسم سلیمانی به ما داد

اگر ما اینجا در ایران درباره رشادت‌ها و حضور مؤثر حاج قاسم در میدان مقابله با تروریست‌های تکفیری بسیار شنیده‌ایم، مردم عراق این حضور و ایستادن در برابر اژدهای هفت سر داعش را با تمام وجود لمس کرده‌اند، داعشی که سلاح‌های ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی و.. در دستش بود و دلارهای نفتی دیکتاتوری‌های مرتجع منطقه در جیبش بود. در گفت‌وگوی پیش رو روایت محمدعلی الحكیم، از اهالی رسانه عراق و مدیر خبرگزاری النخیل را درباره نقش حاج قاسم سلیمانی در پاک کردن عراق از لوث وجود این تروریست‎ها می‌خوانید:

راز محبوبیت شهید قاسم سلیمانی را چه می‌دانید؟

حاج قاسم فقط ایرانی نیست و به همه مردم و مستضعفان جهان متعلق است. شهید سلیمانی پدر جبهه مقاومت بود. شهید سلیمانی حلقه وصل ایرانی‌ها، عراقی‌ها، سوری‌ها، فلسطینی‌ها و یمنی‌ها بود. مردم مقاومت را با نام شهید حاج قاسم سلیمانی می‌شناسند. شهید سلیمانی جان و عمرش را فدای اسلام کرد و در نهایت به آرزوی دیرینش که شهادت بود رسید؛ از همین رو جنس محبوبیت حاج قاسم از جنس عزت ابدی امام حسین(ع) است. ‌شهید سلیمانی با اخلاصی که در عملش داشت، در دل مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن و جبهه مقاومت جای گرفته بود. شهید سلیمانی همیشه به خدا توکل داشت و آماده شهادت بود، سردار سلیمانی دیپلماسی را با مقاومت آغشته کرد و گام‌های بلندی برای اقتدار، وحدت و عزت امت اسلامی برداشت. اگرچه فقدان حاج قاسم برای ما ناراحت‌کننده است، اما جبهه مقاومت نمی‌ایستد، دشمن خیال نکند که بعد از شهید حاج قاسم سلیمانی آسوده خواهد شد! مقاومت در حال پیشروی است و مطمئن باشید پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت است.

از تأثیرات شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت بفرمایید.

هر قطره خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هزاران حاج قاسم و ابومهدی المهندس خواهد ساخت. معتقدم که شهید سلیمانی خطرناک‌تر از حاج قاسم سلیمانی برای دشمنان است؛ چرا که شهادت این دو بزرگوار باعث شد اقوام مختلف در عراق، سوریه، لبنان و کل جبهه مقاومت متحد شوند.  متأسفانه ما در عراق یک توافق‌نامه امنیتی بین عراق و آمریکا داریم که در زمان «نوری المالکی» به امضا رسید. براساس این توافق در زمانی که به عراق آسیبی برسد، آمریکا وظیفه دارد که به ما کمک کند. اما در سال 2014 زمانی که داعش به عراق حمله کرد، (داعشی که ساخته دست رژیم صهیونیستی است و با حمایت و پشتیبانی امارات و عربستان وارد عراق و سوریه شد) دولت ما طبق توافق امنیتی از آمریکا خواست که سلاح در اختیار مردم عراق قرار دهد تا به جنگ داعش بروند؛ اما آمریکا در جواب گفتند که در سال ۲۰۲۰سلاح‌ها به شما داده خواهد شد. اگر ما منتظر آمریکایی‌ها می‌ماندیم، کل عراق به تصرف داعش در می‌آمد.  آن زمان نیروی‌های مقاومت در تماسی که با شهید قاسم سلیمانی داشتند، گفتند که برای مقابله با داعش سلاح می‌خواهیم. در پی این درخواست، ساعت ۲ بامداد سردار سلیمانی با مسئولان عراقی تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند درخواست‌های شما هم اکنون به فرودگاه ارسال شد و می‌توانید تحویل بگیرید. اینها چیزهایی است که نمی‌توانیم انکار کنیم. این را هم باید گفت که حاج قاسم با اهل بیت(ع) ارتباط داشت.

جبهه مقاومت چه وظیفه‌ای پس از شهادت شهید سلیمانی دارد؟

رسانه‌ها باید همیشه واقعیت‌ها را بگویند. اینکه می‌گویند جبهه مقاومت پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی تضعیف می‌شود، کاملاً دروغ است، مقاومت به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و در حال پیشروی و رسیدن به اهداف خود است و روز به روز بر توانمندی جبهه مقاومت افزوده می‌شود. هیچ وقت کسی نمی‌تواند در مقابل جبهه مقاومت بایستد؛ چرا که مقاومت همیشه حرف حق را می‌زند.  آمریکا با این کارش دو جنایت را مرتکب شد: اول اینکه دو شخصیت محبوب در جبهه مقاومت و عراق را به شهادت رساند و دوم اینکه حاج قاسم را که مهمان مردم و دولت عراق بود، ناجوانمردانه به شهادت رساند. ملت عراق همانطور که در سال ۱۹۲۰ انگلستان را با چماق از عراق بیرون راندند، آمریکا را نیز از عراق بیرون خواهند کرد. ما دیگر با آمریکا کاری نداریم و پارلمان عراق نیز خروج آمریکا را از عراق به تصویب رسانده است. آنها در عراق ۱۳ پایگاه نظامی دارند و باید از عراق خارج شود. آمریکایی‌ها به دنبال فتنه در عراق هستند. آمریکا بعد از به شهادت رساندن شهید سلیمانی، جنایت خود را بر ملا کرد و این اقدام آمریکا به ضرر آنها تمام خواهد شد. پس از به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی ۱۸ کشور واسطه شدند تا ایران اسلامی نسبت به اقدام جنایتکار آمریکا واکنشی نداشته باشد و آمریکا التماس‌گونه و با واسطه‌گری کشورهای مختلف درخواست داشت که ایران واکنشی نشان ندهد و به برکت خون این دو شهید بزرگوار ایران اسلامی برای اولین بار توانست با ۱۵ موشک به عین‌الاسد، بینی آمریکای جنایتکار را به زمین بمالد و آمریکا در مقابل هیچ کاری نتوانست انجام دهد. ایران یک رعب و وحشتی در دل پایگاه‌های آمریکایی و نیروهای آنها انداخته است. آنها می‌دانند جبهه مقاومت برای شهادت همیشه آماده است و ملتی که برای شهادت آماده است هیچ وقت شکست نمی‌خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات