صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۶۹

مجلس در تیررس!

پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

شکل‌گیری مجلسی متفاوت از مجلس گذشته، امیدهای بسیاری را نزد افکار عمومی جامعه ایجاد کرده است. این امید در شرایطی ایجاد شد که کشور با معضلات فراوانی مواجه بود و مشکلات کشور کار را بر معیشت و چرخش روزگار مردم سخت کرده بود.

مجلس نوپای انقلاب در ماه‌های اخیر همه تلاش خود را برای قدم برداشتن در این مسیر برداشته است. هر چند در این مسیر با چند مانع روبه‌رو بوده است. اولین مانع فرصت کمی است که در اختیار این مجلس بوده است. مجلس در خردادماه آغاز به کار کرده و طبیعتاً دو سه ماهی تا شکل‌گیری درونی آن زمان لازم است. از این رو حدود چهار یا پنج ماه از عمر مفید مجلس بیشتر نگذشته است و طبیعی است که این زمان محدودی است تا بتوان راهکارهای مناسب برای حل مشکلات کشور ارائه داد و از مسیر قانون‌گذاری گذراند. از سویی دیگر جوان‌گرایی و تغییر بخش عمده‌ای از نمایندگان مجلس نیز عاملی است که راه افتادن چرخ حرکت اصلاحی مجلس را در گام‌های اولیه کمی کند می‌کند.  در این میان موفق شدن مجلس انقلابی چندان به مذاق برخی جریان‌های سیاسی خوش نیامده است؛ از این‌رو لبه تیز انتقادات و هجمه‌های خود را به سمت این قطار حرکت کرده گرفته‌اند تا آن را از حرکت باز دارند!

حرکت پرقدرت و شتاب‌زای این قطار آن زمانی برای برخی جریان‌های سیاسی خطرناک‌تر از قبل خواهد شد که روز به روز به انتخابات خردادماه 1400 نزدیک می‌شویم و نمایش چهره‌ای اثرگذار از این مجلس خواهد توانست امید را به جامعه تزریق کرده و سرنوشت صندوق‌های رأی را به نفع کارآمدان و شایستگان تغییر دهد.

لذا روزی نیست که در طول چندماهی که از عمر مجلس می‌گذرد، گزارش یا خبری تخریبی از سوی مخالفان انتشار نیافته باشد! آخرین اقدام در این زمینه یادداشت «سعید حجاریان» نظریه‌پرداز این اردوگاه است که مدعی شده مجلس انقلابی با سوءتدابیر کشور را دچار «تعلیق» کرده است. این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پرچمی که این جریان برای حل مشکلات کشور از طریق مذاکره با غرب در پیش گرفته، خود بزرگ‌ترین عامل تعلیق پیشرفت کشور در طول سال‌های اخیر بوده است!  مخالفت با مجلس برای آن است که پرچم پیشرفت کشور از طریق تکیه بر توانایی‌های داخلی و بومی‌سازی و خوداتکایی را برداشته است و به نسخه وابستگی به بیرون اعتقاد ندارد. بنابراین باید مورد هجمه تخریبی قرار گیرد؛ چرا که این جریان در تلاش است با وعده به قدرت رسیدن دموکرات‌ها، افکار عمومی را فریب داده و آن را ابزاری برای پیروزی در انتخابات 1400 قرار دهد و برای چهار سال دیگر کشور را در حالت تعلیق قرار داده تا احتمالا برجام‌های جدیدی را این بار با بایدن دنبال کند! برجام‌هایی که این بار گستره تعلیق را از عرصه فناوری هسته‌ای به فناوری‌های نظامی، موشکی و... گسترش خواهد داد.

هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر از تخریب مجلس خواهیم شنید! اینجاست که باید هوشمندانه توجه کنیم که اتفاقاً مجلس انقلابی به خوبی در حال انجام رسالت خویش است که اگر چنین نبود، بدون شک موج هجمه‌ها فروکش می‌کرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات