صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۸۰۶۵

خطِ تطهیرِ طاغوت!

پایگاه بصیرت / مهدی خورشیدی

بهمن، در تاریخ سرزمین سربلندمان همیشه ماندگار است. این قطعه از عمرِ ایران، به عنوان نقطه آغاز و سکویِ سبقت به سمت قله‌های افتخار و اقتدار بوده و سرمنشأ تحولاتی بزرگ در ساختارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... ایران شده است.

دستاوردهایِ این دگرگونی و انقلاب، این قدر واضح و روشن بوده که گاهی دشمنان قسم خورده و اغیار، لب به اعتراف گشوده، در اطراف آن سخن‌ها رانده و قلم‌فرسایی کرده‌اند. فقط برای نمونه می‌توان به نوشته‌هایِ آقای میشل فوکو از نظریه‌پردازان پست مدرنیسم اشاره کرد. وی این پدیده را «روح یک جهان بی‌روح» می‌نامد و چه زیبا گفته‌اند که: «الفضل ما شهد به العداء».

استقلال سیاسی، حفظ تمامیت ارضی، اقتدار علمیِ اعجازآور، دستاوردهایِ نظامی خیره‌کننده، افزایش سطح امید به زندگی، گسترش عدالت، پیشرفت‌های پزشکی افتخارآفرین، ایجاد امنیت پایدار و قابل قبول در منطقه‌ای پرآشوب و ناامن، پیشرفت برق‌آسا در فناوری‌های نو و... فقط بخشی از ثمرات و برکات این انقلاب مقتدرِ مظلوم بوده، در اوج تحریم‌های فلج‌کننده و جنگ‌های ترکیبی و هوشمند.

این ثمرات و اثرات باید در همه ایام، به ویژه در ایام منسوبِ به انقلاب بازخوانی شود؛ چرا که بر اساس آمار، حدود ۸۰ درصد از جمعیت فعلی کشور، متولدان بعد از انقلاب بوده و تباهیِ ستمشاهی را اصلاً لمس نکرده و نچشیده‌اند. امروز هم رسانه‌هایی قلم به مزد، خطِ تطهیر طاغوت را دنبال کرده تا همه ناکارآمدی و پلشتی‌های پهلوی را ناچیز جلوه داده و پیشرفت‌های فعلی را امری طبیعی معرفی کرده که با حضور سیستم قبل هم قابل دسترس ‌بود. صد البته این هم از جوک‌های تاریخی است، چرا که آنها بیش از ۷۰ سال مدیریت و مسئولیت را بر عهده داشتند، اگر بنا بود توفیقی با حضورشان حاصل شود، زمان زیادی در اختیارشان بود، ولی کارنامه ناکارآمدی آنها در همه ابعاد، موجود بوده و گواه صادقی بر صداقت نداشتن‌شان است.

درست دو دهه پیش رهبر حکیم انقلاب نسبت به تحریف تاریخ انقلاب هشدار داده و تأکید کردند: «از اوایل انقلاب، یکی از اهداف مهمّ دشمن، تحریف حقایق و تاریخ بود. اگر یک وقت در داخل کشور حنجره یا قلم مزدوری پیدا می‌شد که حقایق جنگ و انقلاب و اسلام را تحریف می‌کرد، می‌دیدید فریادهای تشویق از اطراف دنیا بلند می‌شود. امروز نیز همین‌طور است. امروز هم اگر در داخل کشور کسانی به خاطر خوش کردن دل استکبار و راضی کردن دشمنان اسلام و این ملت و این کشور چیزی بگویند و بنویسند که در آن تحریف اسلام و تاریخ انقلاب و چهره‌های انقلاب باشد، می‌بینید که در دنیا از طرف دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار برای او هورا می‌کشند و او را تشویق می‌کنند! تبیین، موضوع بسیار مهمّی است. انسان‌ها تابع بینش و دید خودشان هستند. اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند، یعنی در واقع عمل و بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است. این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات