صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۰۸۱۷

هزارمین صبح صادق

اولین  پیش شماره نشریه صبح صادق در 28 شهریور سال 1379 منتشر شد و بزودی به مرحله انتشار شماره های اصلی خود رسید.  از آن روز تا کنون هیچ هفته ای نبوده که دوشنبه هایش شاهد انتشاراین نشریه نباشد. سال های زیادی که  در روزها و هفته های آن  صبح صادق با فکر و اندیشه و قلم بزرگوارانی قد کشید و بالنده شد.

صبح صادق در کوران اتفاق‌های سیاسی دوران دوم خرداد طلوع کرد، در زمانی که روزنامه‌های زنجیره‌ای، تلاش می‌کردند تا زنجیری از وابستگی مدرن را بر اذهان افکار عمومی بزنند و به نام توسعه سیاسی، انگاره‌های فرهنگ غربی را بر تارک فرهنگ کهن اسلامی‌ـ ایرانی ملت بزرگ ایران بنشانند. روزنامه‌هایی که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب به پایگاه دشمن تبدیل شده بودند و آتش توپخانه آنها ملت ایران و ارزش های انقلابی آن را نشانه می‌رفت. در چنین شرایطی صبح صادق با تمرکز بر ارتقای بصیرت اعضای خانواده بزرگ سپاه و بسیج و روشنگری در جامعه انقلابی نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کرد و به مثابه یک رسانه تحلیلی و تبیینی چراغی شد در دل تاریکی‌هایی که به واسطه سم‌پراکنی‌ها و سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های بیگانه از یک سو و رسانه‌های جریان غربگرا از سوی دیگر ایجاد می‌شد و این نقش مهم را در برهه‌های مختلف و مقاطع حساسی سیاسی همچون فتنه 88 به خوبی ایفا کرد.

امروز قریب 21 سال از روزهایی که صبح صادق بنیان نهاده شد، می‌گذرد. دو دهه مملو از تحولات گوناگون داخلی و بین‌المللی؛ دو دهه‌ای که جمهوری اسلامی ایران در طی آن حرکت شتابانی در مسیر اهداف عالیه خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و دفاعی داشت.  هفته‌نامه صبح صادق امروز جایگاه خود را به عنوان ارگان سپاه در بین افکار عمومی و رسانه‌های داخلی و خارجی و در بین صاحب‌نظران و اصحاب رسانه باز کرده است. به همین روی راهبردها و مواضع تحلیلی این نشریه زیر ذره‌بین رصد افکار عمومی است.

هزارمین شماره صبح صادق در شرایطی منتشر می شود که نظام جمهوری اسلامی در دهه پنجم عمر پربرکت خود می‌رود تا مهیای طرح‌ریزی تمدن اسلامی شود. صبح صادق در این مقطع مهم نقش خود را در تبیین صحیح مسیر حرکت انقلاب اسلامی تحت زعامت امام خامنه‌ای ایفا خواهد کرد. ان‌شاءالله                          

          سردبیر

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات