شواهد و قرائن حاکی از آن است که آمریکا، دور جدیدی از جنگ روانی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است. پس از آنکه جرج بوش، رئیسجمهوری آمریکا چند روز پیش بار دیگر ایران را متهم به تلاش پنهانی برای تولید سلاح هستهای کرد و گفت آمریکا و متحدانش باید ایران را از ادامه این راه بازدارند، یک مقام آمریکایی نیز از برنامهریزی پنتاگون برای حمله به ایران خبر داد. هفتهنامه انگلیسی ساندی تایمز، در شماره اخیر خود به نقل از یک مقام امنیتی آمریکا نوشت که آمریکا، اهدافی را در خاک ایران، مشخص کرده است که فقط به سایتهای هستهای ایران محدود نمیشود. آلکسیس دی بات، مدیر مرکز تروریسم و امنیت ملی آمریکا در موسسه نیکسون، به ساندی تایمز گفته است که طرح موسوم به حملات برقآسا به ایران، در وزارت دفاع آمریکا در مراحل نهایی قرار دارد.
جنگ روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، در نزدیک به سه دهه اخیر، همواره ادامه داشته است و دولتمردان آمریکا برای ادامه این جنگ، به اقتضای شرایط، به بهانههای متفاوتی متوسل شدهاند. اکنون نیز فعالیتهای هستهای صلحآمیز و قانونی ایران، به بهانه اصلی دولت جنگافروز بوش برای ادامه تهاجم روانی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. دور جدید جنگ روانی آمریکا علیه ایران، پس از توافقهای هستهای اخیر ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی و نیز گزارش مثبت محمد البرادعی مدیر کل آژانس درباره فعالیتهای هستهای ایران شکل گرفته است. این تقارن زمانی، انگیزهها و اهداف دولت آمریکا از این تهاجم را روشن میسازد. گزارش اخیر البرادعی حاکی از آن است که ایران و آژانس به توافقهایی رسیدهاند که بر مبنای آن، کلیه مسائل و ابهامهای احتمالی در موضوع هستهای ایران، حداکثر تا دسامبر آینده حل خواهد شد. بدیهی است که در صورت حل این مسائل، جامعه جهانی درخواهد یافت که فعالیتهای هستهای ایران، هرگز جنبه تهدیدآمیز نداشته و ادعاهای آمریکا علیه مسئله هستهای ایران، ناشی از اغراض سیاسی کاخ سفید و به کلی دروغ بوده است. به همین دلیل آمریکا میکوشد با جنجالآفرینی و طرح مسائلی نظیر تهاجم نظامی به ایران، در روند همکاریهای مثبت و سازنده ایران و آژانس، اخلال کند و زمینه را برای صدور قطعنامهای جدید در شورای امنیت، علیه ایران فراهم سازد. ابراز نارضایتی آمریکا از گزارش اخیر البرادعی، موید این دیدگاه است. دور جدید جنگ روانی آمریکا علیه ایران در چنین شرایطی آغاز شده است. البته بعید به نظر میرسد که دولت آمریکا با وجود شکستهای فضاحتبار نظامی و سیاسی در عراق و افغانستان، مرتکب جنگافروزی جدیدی در منطقه شود. اما ایران با تقویت توان دفاعی و حفظ آمادگی کامل در تمام زمینهها، به درجهای از اقتدار نظامی رسیده است که هرگونه تهاجم خارجی را با شدت و قاطعیت سرکوب خواهد کرد.