صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۸۶
ائتلاف شهروندان در برابر فریب مافیا

اتحاد شهر

حتماً شما هم بارها دیده‌اید یا تجربه کرده‌اید که در بازی «شهروند و مافیا» گروه مافیا با اینکه تعداد کمتری نسبت به شهروندان دارند، توانستند شهروندان را شکست داده و بر شهر مسلط شوند!

اما چرا شهروندان با اینکه تعداد بیشتری هستند و با وجود کارآگاه، پزشک، تک‌تیرانداز و... در شهر شکست می‌خورند؟ چه اتفاقی در بازی رخ می‌دهد که شرایط علیه شهر رقم می‌خورد؟ آیا تنها گروه مافیا عامل این شکست است یا برای شهروندان هم می‌توان سهم و نقشی قائل شد؟ یکی از دلایل اصلی شکست شهر در بازی مافیا ناتوانی شهروندان در شناختن یکدیگر و ایجاد ائتلاف شهروندی است!

اگر شهروندان گفته‌ها و تحلیل‌های جعلی مافیا را باور کنند و فریب بخورند و اعضای گروه مافیا را شهروند تلقی کنند، به راحتی با رأی خود به جای بیرون کردن مافیا، شهروندان را یک به یک از بازی اخراج و شهر را تقدیم مافیا می‌کنند! اگر شهروندان، پزشک بازی را نشناسند و به اشتباه او را از بازی خارج کنند، شهر بی‌دفاع می‌شود و اگر تک تیرانداز را با رأی غلط خود از شهر بیرون کنند، به مافیا خدمت کرده‌ و جان آنها را نجات دادند! خطایی که می‌‌تواند تا سقوط شهر پیش ‌رود.

موضوعی که در انتخابات، به ویژه در کوران تبلیغات و مناظره‌ها قابل تکرار است و پیش از این نیز شاهد آن بوده‌ایم که بخشی از مردم با اظهارات وارونه و دوقطبی‌سازی‌های کاذب در فضای تبلیغات انتخاباتی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و رأی آن در خدمت مافیا و ضد منافع شهر  قرار گرفته است. در زمان انتخابات مانند بازی «شهروند و مافیا» شهروندان باید همدیگر را پیدا و تلاش کنند که همه شهر به آگاهی برسد و با تشکیل اتحاد شهروندی مافیا را شکست دهند!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات