صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۱۶۹۲

افتخار ایران

پایگاه بصیرت / علی حیدری

صبح روز جمعه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دُز اول واکسن داخلی «کوو ایران برکت» را دریافت کردند تا بار دیگر بر این واقعیت که رهبر معظم انقلاب در جایگاه عالی‌ترین مقام در جمهوری اسلامی هیچ اولویت و امتیازی در بهره‌مندی از خدمات عمومی برای خود قائل نبوده و نیستند، مهر تأییدی زده شود؛ اما فراتر از تزریق واکسن تولید داخل به ایشان این موضوع از چند جنبه حائز اهمیت است:

اول اینکه، تأکیدات مکرر ایشان بر توجه به توان و استعدادهای داخلی، اهتمام به تولید ملی و بها دادن به دانشمندان جوان کشورمان بر کسی پوشیده نیست. رهبر معظم انقلاب در کنار رهنمودهای سازنده، موانع زیادی را از مسیر جوانان نخبه در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری برداشته‌اند و یکی از توصیه‌های مؤکد معظم‌له به مسئولان و مدیران اجرایی کشور حمایت همه‌جانبه از این نیروها بوده است. در موضوع واکسن نیز تأکید و اصرار ایشان بر دریافت واکسن داخلی نیز رهبر معظم انقلاب با این اقدام به تلاش محققان و دانشمندان جوان ایرانی که به تازگی به بار نشسته و ایران را به یکی از شش کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل کرده، ارزش و بهای ویژه‌ای بخشیدند. این حرکت و اقدام حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب موجب تقویت انگیزه جوانان دانشمند و محقق کشورمان برای طی مسیر تولید علم و فناوری و فتح قله‌های دانش و خودباوری خواهد شد.

دوم اینکه تزریق واکسن در کشورمان با توجه به تقسیم‌بندی بر اساس رده سنی از کهنسالان شروع شده و به مرور زمان و به ترتیب سنین پایین‌تر را شامل می‌شود. رهبر 82 ساله انقلاب در زمره اولویت اول تزریق واکسن در اردیبهشت ماه بودند که می‌توانستند مانند عموم مردم واکسن دریافت کنند؛ اما ترجیح واکسن داخلی به واکسن خارجی از سوی ایشان سبب شد تا دو ماه دیرتر و وقتی که بیشتر افراد بالای 70 سال هم واکسینه شده‌اند، پس از اینکه اولین واکسن ایرانی مجوز اضطراری از سوی وزارت بهداشت دریافت کرد، اقدام به این کار بکنند. این نکته مهم نشان‌ می‌دهد، سخنان و انتظارات ایشان در حد حرف و سخن نیست و رهبر جامعه اسلامی در عمل هم به آنچه می‌گویند مقید هستند و تا پای جان و سلامت خود روی آن ایستادگی می‌کنند؛ از این رو ایشان مصداق این روایت امام صادق(ع) هستند که می‌فرماید: «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم»؛ دعوت‌کننده مردم با غیر زبان‌های‌تان باشید.

سوم اینکه این اقدام رهبر معظم انقلاب از یک سو اعتماد مردم را به واکسن‌های تولید شده در داخل کشور و توانمندی‌های فرزندان این مرز و بوم افزایش خواهد داد و از سوی دیگر تمایل بازارهای بین‌المللی برای خرید واکسن از ایران را که یکی از قطب‌های اصلی تولید واکسن در جهان شده است، افزایش خواهد داد.

البته در این بین رسانه‌ها و افکار عمومی نباید از فضاسازی‌ تبلیغی جریان تحریف داخلی و خارجی غفلت کنند؛ چرا که آنها به هر شکل ممکن خواهند کوشید این اقدام ارزشمند و این موفقیت بزرگ را مخدوش کرده و با حاشیه‌پردازی‌های متداول خود مانع از معرفی و نمایش این افتخار بزرگ و ماندگار شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات