صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۳۳۸۹

نیم قرن مجاهدت

مرحوم فیروزآبادی از جمله کسانی بود که به دلیل روح تعبد، تدین و صدق و ثبات قدم در پایبندی به ایمان و عمل انقلابی مورد اعتماد همه‌جانبه رهبر حکیم انقلاب اسلامی واقع شده
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ دکتر یدالله جوانی

یکی دیگر از پیشکسوتان و یاران دیرین و راستین انقلاب اسلامی به دیار باقی شتافت. سردار سرلشکر فیروزآبادی، یک فرمانده بسیجی و با اخلاص بود. معرفی پیشکسوتان عرصه مبارزه و جهاد فی سبیل‌الله به نسل جوان کشور و خصوصاً جوانان در نیروهای مسلح، یک امر ضروری با آثار و برکات فراوان است. مرحوم فیروزآبادی از جمله کسانی بود که به دلیل روح تعبد، تدین و صدق و ثبات قدم در پایبندی به ایمان و عمل انقلابی مورد اعتماد همه‌جانبه رهبر حکیم انقلاب اسلامی واقع شده، بر همین اساس از سوی معظم‌له به مدت ۲۷ سال ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ایشان سپرده شد. با تأمل در پیام تسلیت فرمانده معظم کل قوا که به مناسبت درگذشت این مجاهد خستگی‌ناپذیر صادر شد، می‌توان دریافت که مرحوم فیروزآبادی برای معظم‌له، یک «برادر پرتلاش و خیرخواه» بود. فرمانده معظم کل قوا در پیام تسلیت خود، نیم قرن مجاهدت مرحوم فیروزآبادی را چنین به رشته تحریر در آوردند: «عمری مجاهدت ارزشمند،از تلاش‌های دوران دانشجویی در مشهد تا فعالیت‌های متنوع و گسترده در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مهم مانند جهاد سازندگی و مجموعه‌های وابسته به شورای عالی دفاع، به ویژه خدمات طولانی‌مدت در رأس ستاد کل نیروهای مسلح و سرانجام عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ذخیره معنوی و توشه اخروی این برادر پرتلاش و خیرخواه است.»

کلید واژه‌های پر معنای به کار رفته در پیام رهبر معظم انقلاب در وصف مرحوم فیروزآبادی، همانند «روح تعبد و تدین و صدق و ثبات در پایبندی به ایمان و عمل انقلابی» هر یک به شرح مفصل نیاز دارد که در این مختصر مجال پرداختن به آن نیست؛ اما به اختصار می‌توان اشاره داشت که این واژه‌های پرمعنا، هر یک معرف ویژگی‌های شخصیت فردی است که یک کارنامه ۵۰ ساله از مجاهدت فی سبیل‌الله دارد. برخی از خدمات ارزشمند این مجاهد خستگی‌ناپذیر از سرمایه های بزرگ و ماندگار برای ملت ایران و به ویژه نیروهای مسلح به شمار می‌آید. از جمله این خدمات حقاً و انصافاً بی‌بدیل، بی‌نظیر و با آثار و پیامدهای ماندگار سرلشکر فیروزآبادی، تلاش‌های حکیمانه و هوشمندانه ایشان برای ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح کشور برای تحقق اقتدار دفاعی و تأمین امنیت ملی است. سردار فیروزآبادی با درکی درست از شرایط و تهدیدات جاری، و در راستای تحقق تدابیر و امر ولایت و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در موضوع «وحدت، همدلی و هم‌افزا بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی»، با درایت و تلاشی خستگی‌ناپذیر، موفق شد در این مسیر کارهای ارزشمندی را انجام دهد.

به شهادت فرماندهان عالی‌رتبه نظامی همه سازمان‌های نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی، نقشی سازنده و ممتاز در پیشبرد امور نیروهای مسلح و ساخت یک ستاد مقتدر و توانمند دفاعی برای کشور داشت.

تلاش‌های آشکار و پنهان سرلشکر فیروزآبادی در شکل‌گیری اقتدار دفاعی و بازدارندگی نظامی در برابر تهدیدات، فراموش ناشدنی است. ان‌شاءالله از مغفرت الهی برخوردار و همنشین با شهدا باشد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات