صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۳۴۰۳۰
نگاهی به تلاش ورزشکاران ایرانی برای درخشش در عرصه‌های جهانی

دیار پهلوانان

پایگاه بصیرت / محمد صالح نادری

رقابت‌های جهانی کشتی در نروژ، میدانی دیگر برای ورزشکاران ایران بود تا به جهانیان نشان دهند همت ایرانی از هر چیزی بالاتر است و با تلاش و کوشش می‌توان به اهداف بزرگ رسید. کشتی‌گیران ایران هرچند برای رسیدن به مقام اول تیمی، تنها یک برد نیاز داشتند، اما در مسابقات انفرادی با پیروزی‌های پی در پی، مدال‌های رنگارنگی را به ارمغان آوردند. گل سرسبد این بازی‌ها برای ما ایرانیان، پهلوان «حسین یزدانی» بود که با شکست رقیب آمریکایی خود، انتقام باخت در المپیک را از او گرفت و به مدال طلای این رقابت‌ها در وزن خود رسید. تیلور که قبل از مسابقه نهایی با یزدانی با سرگرمی دانستن این مسابقه، برای کشتی‌گیر کشورمان کری خوانده بود، در چند دقیقه زمان بازی، مبهوت تکنیک پهلوان ایرانی شد و فهمید که ورزشکاران ایران که سربازان این پرچم هستند، برای سرگرمی به میادین حرفه‌ای ورزشی نمی‌روند.

حسن یزدانی، یکی از سربازان این خاک است که با کسب مدال طلا و قهرمانی‌هایش، پهلوان نشده، بلکه او ثابت کرده که وظایف خود را به عنوان یک الگو به خوبی می‌داند و با رفتارهای حرفه‌ای و اجتماعی درست، مانند حضور فیزیکی و کمک به مردم زلزله‌زده و سیل زده و... نشان داده است که قهرمانان و اسوه‌ها، یک روزه متولد نمی‌شوند. این سرباز وطن، همانطور که در مصاحبه بعد از پیروزی خود گفت، برای پرچم کشور در هیچ میدانی کم نگذاشته است و باید گفت که وطن فروشی و کم‌فروشی در مرام این سربازان نیست، که اگر این‌چنین بود هرگز جایگاهی را که در حال حاضر دارد، نمی‌داشت.

مردم این سرزمین، فراموش نمی‌کنند به اصطلاح ورزشکارانی را که پشت به کشور خود کرده‌اند و اولین درس ورزش را که همان روحیه جوانمردی و مهین‌پرستی است، به درستی یاد نگرفته‌اند و با اندکی موفقیت، ایران را برای خود کوچک می‌بینند و زیر پرچم دیگری به غیر از پرچم کشورش، به دنبال موفقیت می‌گردند. وطن‌فروشی عبارتی است که باید از ورزشکارانی که زیربار چنین ذلتی رفته‌اند پرسید تا توصیف کنند آیا به دست آوردن پول ارزش آن را دارد تا حمایت مردم کشور خود را از دست دهند؟ رهبر انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک توکیو فرمودند: «علاوه بر نا داوری‌ها، رشوه و زد و بندهای سیاسی و استفاده از مواد نیروزا، کسب مدال به‌واسطه وطن‌فروشی و خود فروشی نیز از نمونه‌های قهرمانیِ ناسالم است.»

با قهرمانی مجدد ورزشکاران ایران در رقابت‌‌های کشتی، کاربران فضای مجازی با طعنه زدن به عوامل رسانه‌ای معاندان انقلاب که در تلاش بودند به خیال خود ورزش ایران را از رقابت‌های جهانی محروم کنند، در حساب‌های شخصی خود در شبکه‌های مجازی نوشتند: «آنهایی که به دنبال محرومیت ورزش ایران بودند، ببینند که چگونه نام و پرچم ایران، بالاتر از دیگر پرچم‌ها و به خصوص پرچم انگلستان و عربستان که جیره‌خوار آن هستند، در کشتی که رشته‌ای پهلوانی است بالا می‌رود.» نام بردن از انگلستان و عربستان اشاره به بی‌بی‌سی فارسی و ایران‌اینترنشنال دارد که مدتی است با سرکردگی جیره خواران در تلاش هستند تا ورزشکاران ایرانی را از رقابت‌های جهانی محروم کنند. خبرنگار یکی از همین شبکه‌ها بعد از پایان کشتی حسن یزدانی، درخواست مصاحبه از او می‌کند که با شنیدن جواب رد یزدانی، خبرنگار شروع به جوسازی و شانتاژ علیه پهلوان ایران می‌کند. در حالی که به یاد ندارد چندی قبل در همان شبکه مطبوع او، میزگرد تحریم ورزش ایران برگزار می‌کردند!

این رفتارهای چندگانه رسانه‌های معاند، سوژه کاربران در فضای مجازی در هفته پیش شده بود و یکی از این کاربران می‌نویسد: «شما بهتره برید به همون لابی‌های خودتون واسه تحریم ورزش ایران برسید و پولتون رو بریزید تو حلقوم افراد دیگه تا این‌که خبرنگار بفرستید برای بازتاب قهرمانی‌های ورزش ایران! خودتون رو مسخره کردید؟»

ایران تاریخی کهن دارد و پهلوانی در این کشور مانند تاریخش، سابقه‌ای طولانی دارد. ورزشکاران این سرزمین تا زمانی که با عشق و علاقه از جان برای بالا بردن پرچم این کشور مایه می‌گذارند، در ذهن و یاد مردمش خواهند بود و اگر اسیر وعده‌های خارجی شوند و زیر بار خفت بروند، نه تنها جایی در دل مردم کشور ندارند، بلکه عزیز رسانه‌هایی خواهند شد که از هیچ حربه‌ای برای ضربه‌زدن به نام ایران دوری نمی‌کنند، چه تحریم در میدان سیاست باشد و چه تحریم در میدان ورزش!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات