صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۴۴
سه گزارش خبری و نشانه‌های تحول در رسانه ملی

رسانه پیشتاز

پایگاه بصیرت / حامد حسین‌عسکری

در حالی که کمتر از یک ماه از انتصاب رئیس جدید رسانه ملی می‌گذرد، پخش سه گزارش خبری در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی در هفته‌های اخیر، این نوید را می‌دهد که وعده دکتر پیمان جبلی برای اینکه رسانه ملی به معنای واقعی کلمه «صدای مردم» شود، به مرحله تحقق برسد. سکاندار جدید جام‌جم در نخستین مصاحبه‌اش بعد از دریافت حکم از رهبر حکیم انقلاب، تأکید کرد، رسانه ملی در دوره جدید باید صدای کسانی باشد که صدای‌شان شنیده نمی‌شود. حالا، پخش این سه گزارش خبری متفاوت را می‌توان به فال نیک گرفت و آن را نشانه‌ای برای میدان‌داری واقعی و حرفه‌ای صدا و سیما در جریان اطلاع‌رسانی به مردم دانست.

اولین گزارش به ماجرای استخدام رانتی دختر یک نماینده مجلس در صنعت نفت مربوط می‌شد که رسانه ملی در این مورد، همزمان با رسانه‌های دیگر و البته با صراحتی متفاوت از گذشته، موضوع را واکاوی کرد و ضمن آنکه به نماینده مورد اشاره هم فرصت داد تا از خودش دفاع کند، اما هشدارهای لازم را داد و مردم را هم با شفافیت در جریان موضوع قرار داد.

گزارش دوم هم به ماجرای مشاور معزول شهردار تهران مربوط است، پس از آن که شهردار تهران دامادش را به عنوان مشاور منصوب کرد، رسانه ملی در گزارشی با یادآوری وعده‌های شهردار پایتخت در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، بدون رعایت ملاحظات بی مورد پیشین، هشدارهای لازم را داد.

در نهایت، گزارش سوم به ماجرای حمله سایبری به سامانه جایگاه‌های سوخت مربوط می‌شود که در این مورد، رسانه ملی نه همزمان، که تقریباً جلوتر از بقیه رسانه‌ها (در بخش خبری ساعت 14 روز دوشنبه 4 آبان) به اطلاع‌رسانی زنده، لحظه به لحظه و بدون شائبه سانسور درباره جزئیات ماجرا پرداخت  و نبض اطلاع‌رسانی را در دست گرفت. این رویکرد جدید و حرفه‌ای رسانه ملی در جریان اطلاع‌رسانی به مردم، شروعی مبارک و امیدبخش برای اعتماد بیش از پیش مردم به این رسانه و مرجعیت آن در بین تمام اقشار و سلایق جامعه ایرانی است و باید به همه بخش‌ها و تولیدات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اعم از فیلم، سریال، مستند و... تسری پیدا کند تا رسانه ملی، خانه اول و آخر مردم در عصر اطلاع‌رسانی باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات