صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۵۹
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه

شکست عادت آمریکایی‌ها شده است

فرمانده کل سپاه گفت: «آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند مدام از ملت ایران شکست بخورند، این البته برای آنها هنوز درس عبرتی نشده است.»

به گزارش صبح صادق، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم 13 آبان، روز ملی استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: «امروز برای ملت ایران روز پیروزی بزرگی است، غلبه بر بزرگ‌ترین امپراتوری تاریخ بشر، یعنی آمریکاست. 13 آبان 1358 در آن هنگام که آمریکا در اوج قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند سازه‌های عظیم قدرت امروزی خویش را ایجاد نکرده بود، انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب اسلامی شکل گرفت.»

وی با اشاره به جنگ‌افروزی آمریکا در جهان، گفت: «بیش از 40 جنگ بزرگ در 40 نقطه جهان محصول سیاست آمریکا علیه اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق دور، خاور میانه و روسیه و در همه جاست. بیش از 8 میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکاست. بیش از 200 مداخله در امور داخلی کشورها، 750 پایگاه نظامی آمریکا در جهان هرکدام با دایره‌ای از یک تأثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند، آنها کارخانه تولید دیکتاتورها در تمام عالم بوده‎اند.»

سرلشکر سلامی گفت: «امروز دیگر آمریکا را در متن سیاست‌های منطقه نمی‌بینیم، اعتماد وابستگان آمریکا در منطقه به سیاست‌هایش از بین رفته است؛ آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند. بین دو شر گرفتارند، بمانند، نمی‌توانند، آسیب می‌بینند، اگر هم بروند شکست می‌خورند. قرار دادن یک کشور در بن‌بست محصول تدبیر رهبران آمریکاست.»

وی با اشاره به ماجرای مواجهه نیروی دریای سپاه با سرقت نفتی آمریکایی‌ها در دریای عمان، تأکید کرد: «آنچه در روز هفدهم ربیع‌الاول اتفاق افتاد و اخبار آن منتشر شد، گواه صادقی است از اینکه فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی بزند، جوانمردانه، مؤمنانه، شجاعانه و با صلابت می‌ایستند.»

سرلشکر سلامی ادامه داد: «آمریکایی‌ها در صحنه‌هایی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و در صحنه‌هایی از سارقان بین‌المللی نفت. آنها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند و ما بر اساس سناریویی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آمریکایی‌ها مداخله خواهند کرد، این پیش‌بینی شده بود. بچه‌های ما همه احتمالات را سنجیده بودند، شما گام‌های محکم فرزندان‌تان را وقتی سوار بالگرد می‌شدند، دیدید. اینها تکثیر شده‌های روح بلند حاج قاسمند. حاج قاسم تکثیر شد و همه اینها قاسم بودند. با همان عشق و شوق و شور برای دفاع از منافع ملت به میدان رفتند.»

فرمانده کل سپاه گفت: «به هر شکل آمریکایی‌ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند؛ ولی شما آرامش، وقار و صلابت را دقیقا از صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندان‌تان دیدید، خداوند چه سکینتی بر قلوب این مجاهدان فی سبیل‌الله نازل کرده بود که این چنین در میدان مواجهه و برخورد، در اوج آرامش در قلب حادثه بودند.»

وی با بیان اینکه این مواجهه شکوه ایمان را نشان داد، افزود: «اینها چند سپاهی نبودند، نمادهای درخشش ایمان این ملت بودند که اینچنین برای این ملت افتخار آفریدند. ما به همه می‌گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند؛ قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت بشناسند، ما گفته‌ایم که لنگرگاه امنیت این منطقه هستیم و به همسایگان‌مان هم می‌گوییم که نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که از تأمین امنیت خود ناتوانند.»

سرلشکر سلامی در پایان تأکید کرد: «امروز قلمروهای دوردست دریا تحت اشراف، کنترل و مدیریت نیروهای مسلح ماست.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات