اقتصادی >>  بانک >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۳۵۸۵۰

تدوین چارچوب‌های جدید اعتبارسنجی و تسهیل ضمانت وام‌ها تا پایان سال

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت : بانک مرکزی درتلاش است تا مقررات موجود تسهیلات را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری و چارچوب‌های جدید ابلاغ کند.
‌تدوین چارچوب‌‌‌های جدید اعتبارسنجی و تسهیل ضمانت وام‌ها تا پایان سال

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ‌اظهار کرد: بانک‌ها موظف هستند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید به بهانه اینکه مقررات جدیدی ممکن است ابلاغ شود، پرداخت  وام‌ها با روش‌های گذشته و کنونی را متوقف کنند بنابراین روند کنونی باید ادامه پیدا کند. 

وی اضافه کرد: بانک مرکزی درتلاش است مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند تا براساس آن چارچوب‌های جدید نیز ابلاغ شود، بنابراین تا ابلاغ ضوابط جدید رویه‌ها و مقررات موجود باید تداوم یابد و به هیچ وجه نباید خللی در روند پرداخت وام های خرد در جامعه به وجود آید. 

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: اگر اعتبارسنجی به درستی و دقیق انجام شود، افرادی که از اعتبار بالا برخوردار هستند و رتبه اعتباری بالایی دارند می‌توانند تسهیلاتی با وثائق سهل‌تر و آسان‌تر دریافت کنند که براین اساس تجربه در سیستم بانکی فعلی هم نشان می‌دهد‌ این روش وام‌دهی درصد معوقات بسیار پایینی دارد. 

صالح‌آبادی افزود: چه بسا در حال حاضر در بانک‌های قرض‌الحسنه نیز این تجربه وجود دارد، بعضا در مواردی که اعتبارسنجی به درستی اتفاق افتاده و وام ها در آن چارچوب پرداخت شده ، درصد معوقات نزدیک به صفر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات