صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۰۹۳

پیام 22 بهمن تماشایی

خداوند سبحان را بر نعمت حضور کمی و کیفی مردم در یوم‌الله 22 بهمن و جشن ملی 1400 سپاس گفته و در پیشگاه با عظمتش سر به سجده می‌گذاریم.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ دکتر یدالله جوانی

خداوند سبحان را بر نعمت حضور کمی و کیفی مردم در یوم‌الله 22 بهمن و جشن ملی 1400 سپاس گفته و در پیشگاه با عظمتش سر به سجده می‌گذاریم. در هفته نامه صبح صادق دو شماره قبل(دوشنبه 11 بهمن 1400)، به قلم نگارنده این سطور، مطلبی با عنوان «ملت آماده جشن 1400- براندازان در پایان راه» انتشار یافت. در آن یادداشت تصریح شد، در حالی که ملت ایران خود را برای برپایی جشن ملی یوم‌الله 22 بهمن آماده می‌کند، جبهه براندازان جمهوری اسلامی از آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته تا جریان ضدانقلاب خارج و داخل کشور، همگی به انتهای راه رسیده و در یک بن‌بست به سر می‌برند. جشن ملی 1400 و یوم‌الله تماشایی 22 بهمن با حضور گسترده تمامی اقشار جامعه به لحاظ کمی، و روحیه و نشاط انقلابی مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان به لحاظ کیفی، نشان داد که شکست قطعی و گریزناپذیر جبهه براندازان جمهوری اسلامی پس از 43 سال توطئه، جنایت، خیانت و فتنه‌انگیزی، یک واقعیت انکارناپذیر است. مردم ایران با حضور معنادار خود در صحنه جشن ملی 1400، با وجود جنگ تمام عیار و همه جانبه دشمن به ویژه جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای از یک سو، و محدودیت‌های کرونایی و شرایط جوی(سردی هوا و بارش برف و باران در مناطقی از کشور) از دیگر سو، تمامی محاسبات جبهه استکبار و جریان ضدانقلاب را یک بار دیگر برهم زده و جهانیان را به تحیر واداشتند. پیام اصلی حضور مردم انقلابی ایران در صحنه و میدان بعد از 43 سال، آن هم با وجود همه گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌ها به دلیل برخی از عملکردها و مشکلات اقتصادی و معیشتی، آن است که «پیوند میان ملت با انقلاب اسلامی، امام و رهبری و راه شهدا، پیوندی عمیق و ناگسستنی است.»

مردم در روز 22 بهمن سال جاری با حضور پرانگیزه و با شعارهای‌شان، این حقیقت را یک بار دیگر برای جهانیان آشکار کردند که صاحب اصلی انقلاب اسلامی خود مردم ایران هستند؛ مردمی که در راه خدا با لبیک به حضرت امام خمینی(ره) بر اساس تکلیف دینی به صحنه آمده، انقلاب را به پیروزی رسانده، جمهوری اسلامی را با رأی خود مستقر کرده و تا به امروز به مدت 43 سال از کشور، انقلاب و نظام ولایی در برابر همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها پاسداری کرده‌اند. شعارهای پرتکرار مردم در جای جای کشور، از کلان‌شهر تهران گرفته تا روستاهای کوچک، از قبیل «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «دست از انقلاب بر نمی‌داریم»، «هرگز از صحنه خارج نمی‌شویم»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر منافق» و همچنین شعار پرمعنای «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، هم از بصیرت مردم حکایت داشت و هم عزم و اراده ملی را برای برداشتن محکم گام دوم به نمایش گذاشت. از نکات بسیار مهم، اساسی و راهبردی در جشن ملی 1400، حضور پر شور و نشاط جوانان و نوجوانان و آینده‌سازان با انگیزه‌های بسیار قوی در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پس از 43 سال در صحنه بود. معنای این حضور پرانگیزه و هدفمند، با تصریح جوانان به تداوم راه امام و شهیدان با امامت حکیم انقلاب اسلامی، آن است که حقیقت انقلاب اسلامی با تمامی آرمان‌ها، اهداف و شعارهایش، از سوی نسل انقلاب کرده به نسل جوان و آینده‌ساز کشور منتقل شده است. این حقیقت و واقعیت، یعنی استمرار پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از آینده روشن با ساخت تمدن نوین اسلامی و آماده‌سازی زمینه‌های ظهور حکایت می‌کند. آینده‌ای که هیچ قدرت مادی نمی‌تواند جلوی تحقق آن را بگیرد؛ چرا که دست قدرت خداوند متعال بر سر این مردم است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات