صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۶۲۱۶
بازخوانی بیانات مهم امام خامنه‌ای درباره لجن‌پراکنی دشمنان علیه ارکان انقلاب اسلامی

امروز نوبت سپاه است

استمرار انقلاب

این مسئله‌ استمرار که گفتیم، مسئله‌ مهمّی است. در منطق امام بزرگوار هم یکی از امّهات سیاست‌های انقلابی امام بود. بعد از پیروزی انقلاب و بعد از شکل‌گیری نظام اسلامی، همه‌ همّت امام عظیم‌الشّأن این بود که این حرکت استمرار پیدا کند.

خب، حالا «استمرار حرکت انقلابی» یعنی چه؟ «استمرار حرکت انقلابی» یعنی اینکه ما هدف‌های انقلاب را در نظر داشته باشیم، در مدّ نظر قرار بدهیم و همه‌ نیازهای امروز و فردا، نیازهای اکنون و آینده را که ما را به آن هدف‌ها می‌رساند، در نظر بگیریم و این نیازها را به هر شکلی که می‌توانیم تأمین کنیم؛ معنای این، استمرار انقلاب است؛ هدف‌های انقلابی در نظر گرفته بشود و برای رسیدن به این هدف‌ها طبعاً نیازهایی وجود دارد که این نیازها بعضی‌اش مربوط به کوتاه‌مدّت است، مربوط به اکنون است، بعضی از این نیازها مربوط به آینده است، مربوط به فرداست که از امروز باید برای فردا آن را آماده کرد. این نیازها را در حدّ توانِ خودمان تلاش کنیم به وجود بیاوریم؛ این، حرکتِ تداومِ انقلاب و استمرارِ انقلاب را به وجود می‌آورد که حالا من نمونه‌هایی را عرض خواهم کرد. حالا «هدف‌های انقلاب» که گفتیم، یعنی چه؟ یعنی پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی در کشور، اقتدار کشور، تشکیل جامعه‌ اسلامی در کشور و در نهایت رسیدن به تمدّن نوین اسلامی و تمدّن بزرگ اسلامی؛ هدف‌های انقلاب اینهاست. باید دید برای رسیدن به این هدف‌ها، برای رسیدن به عدالت اجتماعی، برای رسیدن به پیشرفت واقعی کشور‌ـ نه پیشرفت‌های پوشالی و ادّعایی؛ پیشرفت‌های همه‌جانبه، مادّی و معنوی‌ـ و برای رسیدن به جامعه‌ اسلامی که احکام اسلام به معنای واقعی در آن پیاده بشود و مردم بهره‌مند بشوند از تحقّق این احکام و در نهایت برای رسیدن به تمدّن نوین اسلامی، چه کارهایی لازم است، آن کارها را در حد توان‌مان [انجام بدهیم]؛ هر کسی در حدّ توان خودش؛ بنده یک جور، آن مسئول یک جور، آن دانشجو یک جور.

 

تحقق اهداف انقلاب

انسان از بعضی می‌شنود که انقلاب از هدف‌های خودش دور شده؛ نه، این جور نیست. اگر کشور از هدف‌های انقلاب دور شده بود، دشمنان انقلاب این ‌قدر دشمنی با نظام کشور و جمهوری اسلامی و ایران اسلامی نمی‌کردند؛ خود این دشمنی‌ها نشانه‌ این است که کشور و نظام اسلامی به هدف‌ها وفادار بوده و پایبند به این هدف‌ها بوده. حالا انسان می‌شنود که افرادی می‌گویند نظام از هدف‌های انقلاب دور شده؛ می‌خواهند نشان بدهند که به انقلاب دلبسته‌اند. من قبول ندارم این حرف را؛ من دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم. کسی که زندگی اشرافی را دنبال می‌کند و اصلاً حرکتش حرکت اشرافی است، نمی‌تواند شعار حمایت از پابرهنه‌ها را قبول داشته باشد. شعار انقلاب شعار حمایت از مستضعفین و حمایت از پابرهنه‌هاست؛ و خدا را شکر می‌کنیم که به ملّت ایران منّت نهاده و این ملّت را دارای استقامت کرد که ایستادگی کردند و استقامت کردند و توانستند کشور را به اینجا برسانند و ان‌شاءالله روزبه‌روز این استقامت باید ادامه پیدا کند. نه فقط در داخل کشور، بلکه در منطقه [هم] استقامت ملّت ایران اثر گذاشت؛ امروز شما می‌بینید حرکت مقاومت در کشورهای منطقه روبه‌رشد است و ابّهت آمریکا، ابّهت استکبار در منطقه شکسته است.

 

دو حربه دشمن

سفارش من به جوان‌های عزیزمان این است که امروز ببینند دشمن در چه خطّی حرکت می‌کند، دشمن چه چیزی را هدف گرفته، نقطه‌ مقابل آن را عمل کنند و حرکت کنند... و وسیله‌ای که آنها دنبال می‌کنند فعلاً دو وسیله است: یکی فشارهای اقتصادی است برای اینکه مردم را به تنگ بیاورند و از نظام اسلامی جدا کنند، یکی هم لجن‌پراکنی است؛ لجن‌پراکنی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها، تهمت‌زدن‌ها، که به ارکان انقلاب تهمت می‌زنند، به ابعاض انقلاب تهمت می‌زنند، به مراکزی که در پیشرفت انقلاب تأثیر دارند تهمت می‌زنند. یک روز به مجلس شورای اسلامی، یک روز به شورای نگهبان، یک روز به سپاه؛ امروز نوبت سپاه است، به سپاه تهمت بزنند، لجن‌پراکنی کنند... جوان‌ها در مقابل اینها باید بِایستند؛ ملّت ایران باید در مقابل این دو حرکت بِایستد.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات