سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۳۶۶۹۲
سردار یدالله جوانی

غربی‌ها و رسانه‌های غربی از تحولات زمان عقب هستند/ جمهوری اسلامی امروز یک قدرت تعیین کننده در منطقه و در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است

امروزه جمهوری اسلامی یک قدرت تعیین کننده در منطقه و در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و آمریکایی‌ها در حال افول هستند.رویکرد جمهوری اسلامی این است که منطقه متعلق به ملت‌های منطقه است و ملت‌های منطقه با هم هیچ مشکلی ندارند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/  یدالله جوانی

سردار جوانی

در سالروز عملیات بیت‌المقدس هستیم و سردار جوانی با شماهستیم تا بیشتر در مورد این عملیات صحبت کنیم؛ شما خاطره ای از این عملیات دارید؟

این عملیات از آخرین عملیات های دفاع مقدس در سال 67 بود، اما برخی این عملیات را با آن عملیات اصلی بیت المقدس در سال 61 که منتهی به آزادسازی خرمشهر شد اشتباه میگیرند. عملیاتی که در ششم فروردین ماه که امروز سالروز آن میباشد، عملیات بیت المقدس 4 است که سال 67 در منطقه دربندی خان عراق انجام شد و اهداف آن هم در واقع تکمیلی بود برای عملیاتی که برای محورهای شمالی انجام شده بود. من توفیق حضور در این عملیات را نداشتم ولی یکی از عملیات مهم در سال 67 و سال پایانی دفاع مقدس بود. عراقی‌ها در این عملیات برای اینکه مانع رزمندگان اسلام بشوند اقدام به بمباران وسیع شیمیایی در آن منطقه کردند و تعداد زیاد جانبازان شیمیایی ما مربوط به عملیات بیت‌المقدس در سال 67 هستند.

واکنش سردار جوانی به مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی با کاترین شکدم + متن بیانیه  معاون سیاسی سپاه | پایگاه خبری جماران

سردار جوانی، طبیعتا این روحیه توجه به حفظ آب و خاک در بین جوانان ما وجود دارد و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هم بسیار تلاش کرده و میکند که ما این اقتدار را در دنیا حفظ کنیم و این اتفاق بزرگی است. میخواهیم مقداری در مورد شرایط امروز کشورمان صحبت کنیم، اینکه در حوزه سیاسی سپاه پاسداران چه فعالیت‌هایی را مدنظر دارد برای اینکه ما بتوانیم این اقتدار را در سال پیش رو نیز همانند سال های گذشته حفظ کنیم؟

همینطور که همه مردم عزیز و بزرگوار ما مطلع هستند و تجربه هم به ما اثبات کرد اگر یک ملتی بخواهد عزت، استقلال و امنیت خود را حفظ کند باید از قدرت دفاعی بالایی متناسب با تهدیداتی که برایش وجود دارد، برخوردار باشد.کشور ما به دلیل موقعیت ژئوپلوتیکی و همچنین آرمان‌های انقلاب اسلامی که مهم ترین آن آرمان تمدن سازی است تهدید جدی دارد و قبل از انقلاب هم تهدیداتی در مورد موجودیت کشور هم تجربه کردیم و در دوره قاجار جنگ شد و قسمت هایی از سرزمین‌ها جدا شد و در دوره پهلوی به دلیل وابستگی رژیم پهلوی چندین نوبت سرزمین‌های زیادی جدا شد که آخرینش بحرین بود که  شاید هنوز در اذهان مردم باشد. بعد از انقلاب هم ما دیدیم که جنگی را بر ما تحمیل کردند که از اهداف این جنگ این بود که ایران را تجزیه  و انقلاب اسلامی را هم شکست بدهند اما در پرتوی دفاع مردمی و اینکه حضرت امام دفاع ما را عاشورایی کرد و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما به حد بالایی رسید، ملت ما این جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

واکنش سردار جوانی به مصاحبه اخیر کاترین شکدم | سایت انتخاب

به این نکته باید توجه کنیم که کشور و مردم ما اگر بخواهند این سربلندی و اقتدار و موقعیت ممتاز را حفظ کنند هر روز باید بر اقتدار و قدرت دفاعی کشور بیافزاییم. در قدرت دفاعی تجهیزات و امکانات و جنگ افزار یک بخش کار است و بخش دیگر هم به فرهنگ دفاعی بر میگردد در این بحث مؤلفه ایثار و شهادت یک مؤلفه بسیار جدی میباشد یعنی اگر ما به دنبال این باشیم که کشورمان از قدرت بازدارندگی نظامی برخوردار باشد میبایستی حتما قدرت و فرهنگ دفاعی ما هم روز به روز تقویت شود. امروزه سپاه پاسداران در هر دو حوزه در حال تقویت است هم از یک سو در حال تقویت بنیه‌های دفاعی از لحاظ تجهیزات و ابزار آلات است که هر روز رسانه ملی ما اینها را اطلاع رسانی میکند و هر از چندی از تجهیزات مدرن و پیشرفته در زمینه فضایی، دریایی و موشکی رو نمایی میشود.

 بحث دیگر تقویت روحیه فرهنگ دفاعی میباشد که ما در ایام نوروز هم بحث کاروان راهیان نور، مراسمات و مناسبات، کنگره‌های شهدا و ...را داریم. در هر دو حوزه باید کار کرد و این هم هدفی ندارد جز اینکه این ملت سرافراز و سربلند همواره قدرت دفاعی خود را داشته باشد و وقتی که ملت ما قدرتمند باشد و بتواند از خودش دفاع بکند قطعا امنیتش هم پایدار است.

قدرت نظامی ایران در منطقه و جهان؛ ایران سلطان آبها است/ قدرت دریایی ایران  از روسیه و رژیم اشغالگر قدس هم بیشتر است/ چه کشورهایی توان رقابت با ایران  را در خاورمیانه

دشمن زمانی برای تهاجم وسوسه میشود که ارزیابی‌اش از ما این باشد که ما ضعیف هستیم، حال چه به لحاظ فرهنگ دفاعی و چه به لحاظ ابزارآلات و امکانات. سپاه، ارتش و نیروهای مسلح از نظر دفاعی کشور را در بهترین موقعیت قرار دادند و این غلو نیست و دشمنان ما هم به این موضوع اعتراف میکنند.

 ما امروز قدرت دریایی راهبردی داریم، در هوافضا به لحاظ اقتدار موشکی قدرت داریم در حوزه زمینی و نفوذ منطقه‌ای هم به همین صورت و باید به موازات این مسئله فرهنگ دفاعی و فرهنگ ایثار و شهادت را هم حفظ کنیم. باید به این نکته توجه کنیم که جنگ نرمی که دشمنان ما راه انداخته‌اند و این تهاجم فرهنگی یکی از اهدافی که دنبال میکند از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه سلحشوری و شجاعت و مردانگی در کشور است لذا باید این را مراقبت کنیم و مسئولان، احزاب، جریانات سیاسی و کانون‌های مختلف و مسئولین و از مهد کودک ها تا مراکز آموزش عالی همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم این اقتدار و شکوه و این پایداری و امنیت پایدار را حفظ کنیم باید مؤلفه های اصلی اقتدارمان را که یکی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است را حفظ و روز به روز آن را تقویت کنیم.

سردار یدالله جوانی: سپاه از هیچ کاندیدای نظامی حمایت نخواهد کرد/ «سعید  محمد» بدلیل تخلف از فرایندهای مربوط به حضور نظامیان در انتخابات، از قرارگاه  خاتم منفک شد

در خصوص موضعی که غربی‌ها در خصوص حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نمایشگاه دفاعی قطر گرفتند و رسانه‌های بیگانه هم خیلی  این روزها در موردش صحبت کردند، دیدگاه سپاه پاسداران چیست؟

من فکر میکنم که غربی‌ها و رسانه‌های غربی از تحولات و زمان خیلی عقب هستند خصوصا آمریکایی‌ها که در این چند روز موضعی را گرفتند و از حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه قطر  ابراز نارضایتی کردند. این ابراز نارضایتی‌ها مربوط به چندین سال قبل است که آمریکایی‌ها قدرت حضور در منطقه را داشتند اما امروز شرایط منطقه به طور کلی تغییر کرده و اساسا آمریکایی‌ها در حال فرار از منطقه هستند و جمهوری اسلامی یک قدرت تثبیت شده منطقه‌ای است.

 من فکر میکنم که کشورهایی چون قطر که میزبان این نمایشگاه هستند و از ایران دعوت کرده‌اند بهتر از آمریکایی‌ها متوجه موقعیت و توان و اقتدار ایران هستند. این مطلبی است که کشورهای مختلف هم بدان توجه دارند و امروزه جمهوری اسلامی یک قدرت تعیین کننده در منطقه و در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و آمریکایی‌ها در حال افول هستند. در واقع چنین  سروصدا هایی با واقعیت زمانه همخوانی ندارد و گذشت آن زمانی که با فضاسازی و ابراز ناخرسندی دولت‌ها را وادار به تبعیت از خود میکردند.

ایران - ویکی‌گفتاورد

 قطعا دولت قطر متوجه تبعاتی از این دست بوده ولی جمهوری اسلامی امروزه یک قدرت تعیین کننده در منطقه است. مقامات عربستانی چندی قبل اعلام کردند که ما باید به سمت اصلاح روابطمان با جمهوری اسلامی برویم. رویکرد جمهوری اسلامی این است که منطقه متعلق به ملت‌های منطقه است و ملت‌های منطقه با هم هیچ مشکلی ندارند اگر مشکلی در منطقه وجود دارد سیاستهای برخی دولت‌ها در منطقه است که من فکر میکنم واقع بینی برخی از این دولت‌ها روز به روز تقویت میشود، در واقع هر دولتی که واقع بین باشد از آمریکای در حال افول فاصله میگیرد و به سمت جمهوری اسلامی گرایش بیشتری پیدا میکند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات