صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۲۱

بسته شدن مسجدالاقصی به روی صهیونیست‌ها

عصر دوم فروردین و در شهر «بئر السبع» در جنوب سرزمین‌های اشغالی محمد غالب ابوالقیعان 34 ساله با سلاح سرد چهار نفر از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساند[...]
پایگاه بصیرت / مهدی رسولی
عصر دوم فروردین و در شهر «بئر السبع» در جنوب سرزمین‌های اشغالی محمد غالب ابوالقیعان 34 ساله با سلاح سرد چهار نفر از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساند و پس از آن خود به شهادت رسید. یک تحلیلگر صهیونیست درباره این حمله نوشت: «فراتر از نزدیک شدن مسئله رمضان، دو عنصر نگران‌کننده در حمله وجود دارد: اول اینکه مهاجم فراتر از حد انتظار موفق شد؛ چهار کشته. این موفقیت ممکن است دیگران را برای دستیابی به موفقیت مشابه تشویق کند. دوم اینکه حمله با چاقو بود؛ طرح کلی حملات مرگباری که در طول موج حملات در سال 2015/2016 رایج بود و از آن زمان رو به کاهش است. این حمله می‌تواند به بازگشت آن وضعیت منجر شود.»
اقدام شجاعانه محمد غالب ابوالقیعان بهانه‌ای شد تا ضعف صهیونیست‌ها بیشتر آشکار شود؛ از این رو رژیم‌ صهیونیستی به عنکبوتی تبدیل شده است که به ظاهر حیات دارد و تلاش می‌کند با تار و پودهای ظاهری، خودش را یک جامعه توانمند معرفی کند. این در حالی است که اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی نشان داد این رژیم در مقابل محور مقاومت «هیچ» است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها راهکار مقابله با فلسطینیان را عقب‌نشینی می‌دانند؛ به گونه‌ای که وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» گزارش داد، طبق تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، یهودیان از روز جمعه تا پایان ماه رمضان دیگر نمی‌توانند وارد مسجد شوند.
به نوشته روزنامه «القدس العربی» فعالان راستگرای افراطی نیز در این خصوص گفتند، دوره تعطیلی حرم قدس در سال‌های گذشته در ماه رمضان حدود سه تا چهار روز بود؛ اما امسال ۱۲ روزه است. این در حالی است که یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت، در سال‌های گذشته نیز تعطیلی حرم قدس به روی یهودیان در ۱۰ روز آخر ماه رمضان بود.
«عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی نیز تصمیم برای بستن مسجدالأقصی به روی صهیونیست‌ها را تصمیمی مناسب در این شرایط دانست و گفت، هدف از این تصمیم آرام کردن اوضاع قدس است. مسجدالأقصی در هفته گذشته صحنه یورش‌های مستمر نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بود که به درگیری بین آنها و فلسطینیان نمازگزار منجر شد و در نتیجه آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند. بدون شک، تداوم مقاومت مردم فلسطین در برابر ظلم صهیونیست‌ها سبب عقب‌نشینی بیشتر صهیونیست‌ها در موضوعات گوناگون خواهد شد. 
مقاومت که البته هرچه پیش رفته ایم گسترده تر شده است و ضربات کاری‌تری را بر پیکر رژیم غاصب صهیونیستی  وارد کرده است،  که یکی از مصادیق آن کشاندن تقابل و مقاومت به قلب رژیم  سفاک صهیونیستی  و تل‌آویو است، موضوعی که نمونه متاخر آن اقدام شجاعانه  «رعد فتحی حازم» بود، این جوان 29 ساله   در خیابان دیزنگوف صهیونیست‌ها را به رگبار بست و حداقل 3 صهیونیست  را به هلاکت رساند.
دیزنگوف خیابان مهمی در تل آویو است و برای اهالی این شهر مرکز و قلب این شهر محسوب می‌شود و جوان فلسطینی با عملیاتی که در این خیابان انجام داد، قلب تل آویو را نشانه گرفت. اینکه یک جوان فلسطینی بتواند از لایه امنیتی به شدت حفاظت شده عبور کرده و عملیات ضد صهیونیستی در تل آویو انجام دهد، صهیونیست‌ها را به شوک فرو برده است.این عملیات زلزله سیاسی و امنیتی در محافل صهیونیست به پا کرده است زیرا در شرایطی رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی در آماده باش به سر برده و نظامیان احتیاط این رژیم فراخوانده شده و تدابیر امنیتی شدیدی به اجرا درآمده بود، انجام شده است.
در نهایت رعد فتحی حازم در بامداد اولین جمعه از ماه مبارک رمضان ساعتی بعداز انجام عملیات خود که تل‌آویو را به شهر اشباح تبدیل کرده بود، در حالی که از یکی از مساجد شهر یافا خارج می‌شد، در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
نکته مهم در تحولات اخیر در سزمین‌های اشغالی این است که مردم فلسطین طعم قدرتمند شدن در درون را چشید‌ه‌اند و فریب وعده‌های کشورهای بیرونی را نخواهند خورد. اینکه ایالات متحده به همراه برخی از کشورهای مرتجح غربی به دنبال فراموش کردن موضوع فلسطین بودند و مسئله را به دست فراموشی بسپرند، یک اشتباه راهبردی است که نشان از عدم شناخت محور مقاومت است که هر روز ابعاد جدیدی از نتایج آن نمایان می‌شود. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات