اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۷۳۹۶

مهلت ۳ روزه مجلس به ایران خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه ارتقای کیفیت

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از مهلت ۷۲ساعته این کمیسیون به ایران خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه ارتقای کیفیت خودرو داخلی خبر داد.
مهلت 3 روزه مجلس به ایران خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه ارتقای کیفیت

 

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در تشریح جزئیات نشست روز گذشته (سه شنبه، 20 اردیبهشت) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست تاثیر کیفیت خودرو داخلی بر تصادفات جاده ای، افزایش سرقت و تامین امنیت داخلی خودرو بررسی شد.

وی گفت: پس از ارائه گزارش‌ دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان خودروهای داخلی، مصوب شد ضمن مکاتبه با پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارشی کامل از تصادفات جاده‌ای کشور به تفکیک عوامل موثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی براساس فراوانی گروه‌های صنعتی خودرویی داخل و خارج از کشور اخذ شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: همچنین مصوب شد مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا نقشه‌ راه گروه صنعتی خود را در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت و بلندمدت ظرف مدت ۷۲ ساعت به کمیسیون ارسال کنند.

نجابت گفت: در ادامه وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شد آمار و جانمایی نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور را به همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهکارهای اجرایی وزارتخانه متبوع در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به کمیسیون ارسال کند.

وی درباره تکلیف تعیین شده وزارت صمت نیز اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ملزم به اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودرو داخلی با راهکارها و برنامه‌های اجرایی مطلوب به این کمیسیون شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات