صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۳۷۷۶۶

ساقی مدافعان حرم

پسر بسیار فهمیده و روشنی بود، چندین بار به من گفت که اگر شهید شدم برای من گریه نکن بلکه برای مصیبت‌های حضرت زینب(س) گریه کن[...]

پسر بسیار فهمیده و روشنی بود، چندین بار به من گفت که اگر شهید شدم برای من گریه نکن بلکه برای مصیبت‌های حضرت زینب(س) گریه کن! در آخرین تماس فرهاد گفت نگران نباش مادر ششم محرم برمی‌گردم و همان ششم محرم هم بازگشت. افتخار می‌کنم که پسرم در این راه و به خاطر حضرت زینب(س) شهید شده است.
بسیار اصرار داشت که می‌خواهم برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(س) بجنگم و شرایط بسیار سخت بود و جواب رد شنید و دیدم شروع به گریه کرد و گفت که امام حسین(ع) را خواب ‌دیده‌ام و گفته است اگر نگذاشتند بروی، گریه کن و مجوز خروجت را بگیر.
بالاخره مجوز خروجش را گرفت و خنده بر لبانش آمد. گفت این سری که بروم دیگر برنمی‌گردم. دوستانش می‌گفتند شهید طالبی در جبهه مقاومت چندین کیلومتر طی می‌کرد و آب ‌خنک برای رزمندگان مدافع حرم تهیه می‌کرد.
مدافعان حرم به شهید طالبی می‌گفتند «یاور یخی» چون نمی‌گذاشت رزمندگان تشنه باشند و کم‌تر دیدیم خودش روزها آب بخورد.

به نقل از مادر شهید روحانی
فرهاد طالبی

فرهاد طالبی در یکم خرداد ماه 1372 در روستای دهنو شهرستان لامرد دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را با موفقیت و با معدل بالا به اتمام رساند، او در همه سال‌ها به عنوان دانش‌آموز نمونه بود.
اخلاق و خصوصیات فرهاد در طایفه و روستا زبانزد خاص و عام بود، شوخ طبعی و اهل ریا نبودن از خصوصیات بارز ایشان بود، از آنجایی که او در کنکور در رشته هسته‌ای رتبه قابل توجهی را کسب کرده بود، اما عشق و علاقه وافر او به مکتب سیدالشهداء و درس طلبگی، باعث شد با جدیت وارد حوزه علمیه شود.
سه سال در حوزه علمیه به عنوان طرح سفیران هدایت به درس و بحث مشغول بود. سپس وارد(حوزه علمیه قوام شیراز) شد و پایه ششم حوزوی خود را به اتمام رساند. طی این سال‌ها همزمان با دوران تحصیل، قریب به یک سال به عنوان(امام جماعت مسجد بازار وکیل) شیراز و چندین مسجد و مدرسه بود.
در یازدهم تیرماه 1397 رهسپار دفاع از حرم حضرت زینب(س) در کشور سوریه شد و در بیستم شهریور ماه 1397 (مصادف با اول محرم‌الحرام سال ۱۴۴۰ قمری) در سن ۲۵ سالگی بر اثر ترکش مین ‌در یکی از مناطق عملیاتی سوریه به درجه رفیع شهادت نائل و به خیل همرزمان مدافع حرم پیوست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات