صبح صادق >>  جهان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۳۷۸۷۷

تحریم تل‌آویو؟

بایدن قرار است به زودی سفری به منطقه داشته و با بن سلمان، ولی‌عهد سعودی دیدار کند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد[...]
پایگاه بصیرت / خانم اکوان

بایدن قرار است به زودی سفری به منطقه داشته و با بن سلمان، ولی‌عهد سعودی دیدار کند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که منابع خبری گفته‌اند به دلیل ناپایداری وضعیت سیاسی در سرزمین‌های اشغالی، بایدن سفری به این منطقه نداشته و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار نمی‌کند. این یکی از نادرترین سفرهایی است که یکی از رؤسای‌جمهور آمریکا به منطقه سفر می‌کند، اما دیداری با رؤسای رژیم صهیونیستی ندارد.
خبرگزاری «رویترز» گزارش داد: «مقامات آمریکایی در صدد هستند تا مقدمات سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه از جمله برخی کشورهای نفت‌خیز حاشیه خلیج‌فارس به ویژه عربستان در اواخر ماه جاری میلادی(ژوئن) را فراهم
کنند.»
رویترز افزود: «به گفته برخی منابع آگاه، هرچند تصمیم نهایی برای انجام این سفر گرفته نشده است، اما برنامه‌ریزی انجام چنین سفری درجریان نشست اخیر گروه ۷ در آلمان و نشست سران ناتو در اسپانیا مطرح شد.»
به نظر می‌رسد، افزایش افسارگسیخته بهای بنزین در آمریکا، بایدن را به فکر سفر به عربستان انداخته است. دموکرات‌ها که اصولاً نگاه خوبی به بن سلمان نداشته و نمی‌خواستند او را با عنوان پادشاه بعدی سعودی به رسمیت بشناسند، حالا به دلیل مسائل اقتصادی مجبور به این دیدار شده‌اند. کاخ سفید در عین حال در حال بررسی سفری برای بایدن به منطقه خلیج‌فارس است تا زمینه دیدار وی با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس شامل عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات متحده عربی را فراهم کند. «آسوشیتدپرس» همچنین به نقل از منابع کاخ سفید نوشت، بایدن در سفر خاورمیانه‌ای خود، با سران عراق، مصر و اردن هم دیدار خواهد کرد.
در همین حال منابع عبری اعلام کردند، درباره سفر آتی جو بایدن به اراضی اشغالی اطمینان کامل وجود ندارد و واشنگن منتظر ثبات نظام سیاسی در اسرائیل است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات