صبح صادق >>  پاسدار >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۳۸۴۱۳
معاون سیاسی سپاه

جهادتبیین نیازمند شجاعت در گفتار است

به گزارش خبرنگار صبح صادق، معاون سیاسی سپاه در جمع فرماندهان، مسئولان و اعضای قرارگاه جهادتبیین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تأکید کرد[...]
پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان

به گزارش خبرنگار صبح صادق، معاون سیاسی سپاه در جمع فرماندهان، مسئولان و اعضای قرارگاه جهادتبیین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تأکید کرد: «جهاد یک امر تعطیل‌ناپذیر و همیشگی است؛ اما شکل جهاد در هر دوره‌ای متفاوت است.»
سردار جوانی افزود: «عامل اصلی تأمین عزت جامعه اسلامی، جهاد است. اگر جامعه اسلامی بخواهد عزت داشته باشد، این عزت حاصل نمی‌شود مگر در پرتو جهاد.» سردار جوانی با اشاره به اینکه تعداد ۶۰۰ آیه از آیات قرآن کریم درباره مبحث جهاد است، افزود: «وجود این تعداد آیات نشان‌دهنده اهمیت جهاد است.» معاون سیاسی سپاه افزود: «جهاد تبیین اهمیت ویژه‌ای دارد که سپاه برای تحقق آن قرارگاه تشکیل داده است. موفقیت سپاه در مقاطعی که دشمن ورود جدی پیدا کرده، در مردمی کردن مبارزه با دشمن بوده است. چون جهاد یعنی مبارزه و جوهره اصلی آن مبارزه با دشمن خداست. جهاد تبیین در واقع بیان حقايق است. اگر جهاد تبیین اولویت ماست، باید آن را مردمی کرد. دشمن به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند با ما وارد جنگ نظامی شود؛ چون به خوبی می‌داند از جنگ با ایران دچار خسران خواهد شد و این جمله شهید سلیمانی باید معتبر باشد که «شما جنگ را شروع می‌کنید، ولی ما پایانش می‌دهیم.» سردار جوانی با اشاره به این نکته که مشکلات اقتصادی مورد رصد و امید دشمن است، گفت: «برخلاف القائات دشمن که می‌گوید این دولت در رفع مشکلات اقتصادی ناتوان است، اما شواهد نشان می‌دهد، ما داریم به سمت استفاده درست از ظرفیت‌ها پیش می‌رویم.»
وی با طرح این پرسش که چگونه می‌شود اذهان را تحت تأثیر قرار داد؟ ادامه داد: «با تهیه و تولید محتوای هوشمندانه می‌توان ذهن‌ها را تحت تأثیر قرار داد، واقعیت‌ها و نقاط قوت را گفت و پیشرفت‌ها را تبیین کرد.» وی اذعان داشت: «جنگ شناختی جنگ تسخیر اذهان و به اسارت در آوردن مغزهاست، جنگ کشاندن آدم‌ها به وادی اندیشیدن، آن گونه که آنها می‌خواهند، نگاه کنیم، آن گونه که آنها می‌خواهند، حس کنیم، تصمیم بگیریم... .»
سردار جوانی افزود: «اساس جنگ شناختی تحریف و دروغ است. دشمن و کسانی که در این اردوگاه هستند، با استفاده از ابزار رسانه تلاش می‌کنند از جبهه حق و هرآنچه متعلق به این جبهه است، تصویرسازی نادرست به مخاطب القا کنند. تصویری که بدبینی و ناامیدی ایجاد کند.»
دکتر جوانی تصریح کرد: «مجاهد عرصه تبیین باید چهار خصیصه داشته باشد؛ ۱ـ داشتن اطلاعات و آگاهی، به ویژه در مورد تاریخ معاصر ایران، 2ـ ذهن فعال، ۳ـ زبان گویا و ۴ـ شجاعت در گفتار.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات