صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۳۹۰۰۶

فریاد واماندگی

پس از اینکه سیدحسن نصرالله در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس حزب‌الله، تولید گاز را به بهانه‌ای برای ترساندن صهیونیست‌ها تبدیل کرد[...]
پایگاه بصیرت / احمد روشن‌نهاد

پس از اینکه سیدحسن نصرالله در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس حزب‌الله، تولید گاز را به بهانه‌ای برای ترساندن صهیونیست‌ها تبدیل کرد و وعده داد که تمام میادین گازی این رژیم در معرض تهدید موشکی هستند و سپتامبر را به عنوان تاریخی که ممکن است جنگ آغاز شود، مشخص کرد؛ ارتش پوشالی صهیونیستی هوشیاری خود را بالا برد و ضمن اینکه به خود دلداری داد و اعلام کرد که با وجود همه شرایط، نصرالله جنگی را آغاز نخواهد کرد، اما جوری سطح آمادگی ارتش را افزایش داد که منابع محلی و رسمی عبری زبان تخمین زدند که احتمال وقوع یک درگیری گسترده وجود دارد.
جالب توجه بود که منابع رسمی ارتش پوشالی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، هوشیاری خود را در حفاظت از دکل «کاریش» افزایش می‌دهند. گفتنی است، این اقدام پیش پا افتاده‌ای نیست. این دکل حدود ۹۰ کیلومتر با سواحل فلسطین اشغالی فاصله دارد و یکی از چالش‌های پیش روی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی، موشک‌های پیشرفته ساحل پایه حزب‌الله است. ارتش پوشالی رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که با توجه به این واقعیت که نصرالله سپتامبر را به عنوان تاریخی که ممکن است جنگ آغاز شود، مشخص کرده است، دو ماه آینده را ماه‌های پرتنشی ارزیابی کرد. در این میان، منابع عبری‌زبان به نقل از مقامات صهیونیست اذعان داشتند، اگر لبنان تمایل نشان دهد و میانجی‌گری آمریکا را قبول داشته باشد، امکان دستیابی به توافق وجود خواهد داشت.
سران تل‌آویو حسابی ترسیده و از طریق ایالات متحده و فرانسه هشداری جدی به لبنان ارسال کرده‌اند که مبادا او سعی کند در اطراف سکوهای گازی اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهد.
رژیم صهیونیستی در ماه گذشته حریم امنیتی اطراف میدان گازی «کاریش» و آب‌های اقتصادی این محدوده را افزایش داده است، به گونه‌ای که گشت‌زنی ناوچه‌های نیروی دریایی ارتش این رژیم، پروازهای مکرر جت‌های جنگنده‌های نیروی هوایی و فعالیت مستمر سامانه‌های پدافندی از افزایش سطح آمادگی ارتش پوشالی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.
اگر چه مذاکرات در مورد تعیین مرزهای دریایی متوقف شده است، اما صهیونیست‌ها از حزب‌الله می‌خواهند به توافقی که با دولت لبنان امضا می‌شود و طی آن، نباید به دکل‌های حفاری آسیبی وارد شود، متعهد باشد و آمریکا را تحت فشار قرار خواهند داد که تا ماه سپتامبر مذاکرات در این زمینه به نتیجه برسد و تولید گاز آغاز شود.
اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، اینکه مقامات جانی ارتش رژیم صهیونیستی به ارزیابی اطلاعاتی آمان(سرویس اطلاعات ارتش پوشالی رژیم صهیونیستی) که چنین استدلال دارند سیدحسن نصرالله به سمت جنگ بر سر سکوی گازی نخواهد رفت، اعتمادی ندارند؛ چرا که تجربه ناخوشایند و خفت باری از برآوردهای اطلاعاتی پیش از جنگ سی و سه روزه دارند.
باید به صهیونیست‌ها حق داد که سردرگم و مستأصل شوند، زیرا از یک سو پلیس و ارتش با آتش‌سوزی گسترده در تأسیسات و مراکز حساس مقابله کنند و شاباک(سرویس امنیت عمومی) هم حملات پیاپی سایبری را دفع کند و از سوی دیگر، دولت در حال سقوط این رژیم باید برای ممانعت از خروج دسته جمعی مهاجران یهودی از اراضی اشغالی چاره‌ای بجوید!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات