صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۳۷۴

هم‌پیمانان پیدا و پنهان!

«باراک راوید» خبرنگار صهیونیست در توئیتی، شبکه سعودی موسوم به «ایران اینترنشنال» را ابزار دست موساد خواند و در واکنش به نحوه پوشش اخبار مربوط به مذاکرات وین در این شبکه معاند[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
«باراک راوید» خبرنگار صهیونیست در توئیتی، شبکه سعودی موسوم به «ایران اینترنشنال» را ابزار دست موساد خواند و در واکنش به نحوه پوشش اخبار مربوط به مذاکرات وین در این شبکه معاند، اذعان کرد: «موساد به طور مرتب از این رسانه برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.»
جنگ «اطلاعاتی» یکی از اصطلاحات رایج جنگی است که در آن برخلاف جنگ نظامی که به دنبال تَفوق نظامی و تجهیزاتی است، هدفش آسیب زدن به سامانه‌ها، فرآیندها، ساختارها و منابع اطلاعاتی یک کشور است و به دنبال اثرگذاری بر نظام‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است تا در رهگذر آن ثبات و تاب‌آوری یک جامعه تضعیف و اهداف دیگری، مانند استحاله و تغییر به سهولت ممکن شود.
جنگ اطلاعاتی در تعاریف وسیع‌تر جنگ، مانند جنگ هیبریدی یا ترکیبی جای خود را پیدا می‌کند و اصولاً هدف غایی این نبرد مداخله در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور هدف است؛ در این جنگ هدف تغییر محاسبات مسئولان و تصمیم‌‌‌گیران است تا در رهرو آن اهداف بزرگ‌تری دنبال شوند.
«ایران اینترنشنال» یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای است که پنج سال است پخش برنامه‌هایش را از لندن آغاز کرده است. اگرچه سرمایه‌گذار این شبکه رژیم سعودی بوده و با خرج پول‌های کلان به دنبال تأثیرگذاری بر افکار عمومی ملت ایران است؛ اما از آنجایی که رژیم قبیله‌ای سعودی با همه ژست‌های به ظاهر طرفدار آزادیِ‌بیان سران و سردمدارانش، مانند بن سلمان که تناقض آن با قتل فجیع جمال خاشقجی بر جهانیان آشکار شد، نه تنها اعتقادی به آزادی رسانه‌ها و آزادی بیان ندارد، بلکه کوچک‌ترین صدای مخالف را در نطفه خفه می‌کند؛ حتی اگر از سوی امیرزادگان و صاحبان نام و شهرت در این کشور باشند.
با این اوصاف تکلیف ‌گردانندگان این شبکه پر خرج و کم اثر مشخص می‌شود. روشن است که تقسیم کاری میان عوامل موساد و لندن‌نشین‌های مخالف جمهوری اسلامی با رژیم سعودی انجام شده است. حاکمان سعودی که به دلیل تأمین هزینه سیاست‌های منطقه‌ای ایالات متحده، از سوی سران آمریکا به گاو شیرده معروف شده‌اند، در این کارزار اطلاعاتی هم همان وظیفه را به شکل دیگری انجام می‌دهند؛ هزینه‌های هنگفت برای تأمین امکانات و به کارگیری نیروهای حرفه‌ای و اداره این شبکه برای آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران.
اما نکته مهم این است که اگرچه موضوع صلح ابراهیم هنوز در همه کشورهای عربی محقق نشده، اما از پنج سال قبل این همکاری پنهان رسانه‌ای بین رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی آغاز شده و به تعبیر این خبرنگار صهیونیست، شبکه ایران اینترنشنال به ابزار دست موساد برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران تبدیل شده است. این یکی از نشانه‌های همدستی پیدا و پنهان ارتجاع منطقه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی به منظور پیشبرد اهداف‌شان علیه ملت ایران است که باید در مواجهه با آن با هوشیاری هر چه تمام‌تر عمل کرد و افکار عمومی را نسبت به آنچه در ورای این فعالیت به ظاهر رسانه‌ای می‌گذرد، آگاه کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات