صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۰۱

365 روز اول

سیدابراهیم رئیسی در خرداد ماه 1400 در حالی منتخب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم شد که شعارهای او برای اداره کشور و تحول در سیاست‌گذاری‌ها نظر مردم را جلب کرد[...]
پایگاه بصیرت / گروه پرونده
سیدابراهیم رئیسی در خرداد ماه 1400 در حالی منتخب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم شد که شعارهای او برای اداره کشور و تحول در سیاست‌گذاری‌ها نظر مردم را جلب کرد؛ شعارهایی که با پایان کارزار انتخابات در خرداد 1400 به سنگ محک‌هایی برای سنجش و بررسی عملکرد دولتمردان جدید تبدیل شده است. البته این تنها معیار بررسی وضعیت عملکرد دولت مردمی نیست. یکی دیگر از شاخصه‌های اساسی برای تعیین میزان موفقیت دولت مردمی مطالبات رهبر معظم انقلاب از آقای رئیسی در روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری است. با نگاهی گذرا به سخنان معظم‌له در دوازدهم مرداد 1400 می‌توان این عبارات را نقاط برجسته توصیه‌های امام خامنه‌ای به دولت سیزدهم در آغاز کار دانست؛ «در شعارهای ایشان مسئله‌ مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن تکرار شده؛ این را از دست ندهند»؛ «نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند. ارتباط با نخبگان هم در جای خود یک حرکت بسیار لازم و مفید است»؛ «دولت باید مظهر وفاق باشد»؛ «گفت‌وگوی صادقانه‌ با مردم هم یکی از همین کارهایی است که به مردمی بودن کمک می‌کند؛ حرف زدن با مردم از روی صداقت، با قطع نظر از پیرایه‌های سیاسی و مانند اینها؛ صادقانه با مردم حرف بزنند»؛ «نگاه به ظرفیّت‌هاست. این روزها شما در اظهارات، مقالات، نوشته‌ها، گفته‌ها نگاه می‌کنید که دائم از کمبودها و مشکلات گفته می‌شود؛ خب بله، کمبودها زیاد است، مشکلات هم زیاد است، [امّا] ظرفیّت‌ها زیادتر از مشکلات است؛ ظرفیّت‌های فراوانی در کشور وجود دارد.»؛ «مردمی بودن عبارت است از مبارزه‌ با فساد»؛ «مسئله‌ مهمّ اقتصاد کشور، که امروز مسئله‌ اساسی است، باید با برنامه پیش رفت؛ هر اقدامی که شما می‌کنید، جزئی از برنامه‌ای باشد که قبلاً تنظیم کرده‌اید و آماده کرده‌اید؛ کارهای روزمرّه و اقدامات پیش‌بینی‌نشده نمی‌تواند مشکلی را حل کند»؛ «امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند، کارهای بسیار انجام می‌دهند. وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت. کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم... در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم.»
برای بررسی عملکرد یک ساله دولت و تناسب عمل دولت با شعارها در مطالب پرونده این شماره نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم در 365 روز ابتدایی داشته‌ایم، البته ناگفته پیداست که دولت تنها یک سال از فرصت چهار ساله خدمت را پشت سر گذاشته و در ابتدای راه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات